Damn batteries!

Aaaah, jag fick nyss ett riktigt raseri-utbrott!
Jag har nämligen en ny hobby, som ni kommer att få se mer av senare. Min nya hobby är nämligen att försöka fotografera "mina" småfåglar som jag har på balkongen. Och självklart så var det ju en söt liten skit som satt på balkongräcket med öppen mun och tuggade maten den hade hämtat. Den kollar rakt in i kameran, jag står jättenära så att bilden ska bli skarp och fågeln stor (eftersom jag inte har tele-objektiv). När jag har hittat rätt position och ska trycka på knappen, vad händer? Jo, ingenting! Batteriet dog!!
Aaaah, jag vet. Det är bara att ladda batterierna och försöka igen. Men eftersom det är vilda fåglar det handlar om så kommer de ju inte direkt på beställning, utan man får ju sitta och vänta på dem. Och så fort de får syn på en och man är för nära så flyger de ju iväg. Tålamod är ju inte min största egenskap precis...
Men men det är sånt man måste lära sig om man vill bli en bra djur-fotograf. Vilket är mitt mål!

Jag har i varje fall precis satt upp en ny talgboll, eftersom den förra redan är slut. Så jag hoppas på full trafik resten av dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0