Trötthet och arktis

Har haft en väldigt oproduktiv dag, om man jämför med hur mycket jag brukar få gjort. Känns inte riktigt bra, men samtidigt är jag för trött och utmattad för att orka bry mig. Jag har inte gjort något specielt idag som fått mig att känna mig så matt. Antagligen så är det väl bara allt plugg och stress som lagt sig på hög och nu gör sig hörd genom att få mig att inte orka göra någonting. Man måste ju ha sådana dagar också, tyvärr...

Just nu sitter jag och kollar på en naturfilm om "Det Arktiska Kungariket". Det är häftigt hur mycket liv det finns i ett landskap av snö och is! Vilka ekosystem som är helt beroende av all denna is och snö för att överleva. Det får en att tänka på vad som skulle hända med allt om snön och isen försvann. Ingen trevlig tanke precis...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0