Serietecknar skolan & Halmstad högskola

Idag är första dagen för Nikki på Serietecknar skolan i Malmö. Hon ska gå där nu under de tre närmaste veckorna. Det kan faktiskt vara roligt att gå till skolan under sommarlovet, särskilt när det är en linje man valt självmant att gåt ill. Det ska bli spännande att få höra hur det har varit när hon kommer hem. Frågan är bara om hon kommer hem idag eller imorgon. För efter skolan skulle hon nämligen till Kiwik's marknad med Maja, och eventuellt sova hemma hos Maja sen, eftersom sista bussen går så himla tidigt. Jag får väl se om jag träffar henne idag eller imorgon. Hon hade nämligens tuckit innan jag vaknade, så jag har inte sett min lilla nalle björn alls idag. Känns lite skumt.
Men det får jag ta att vänja mig vid, till hösten är det nämligen högskolan som gäller för min del. Jag har kommit in i Halmstad och jag står kvar som reserv i Skara. Så det är ju en bit jag kommer att få flytta. Då ska våran fina syskon-kärlek säras... Känns väldigt underligt.

Ha en underbar dag ute i solen!

//Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback