Lördag & Söndag

Lördag:

Dagen började med att jag gick upp klockan 7 på morgonen, skulle på utställning i Landskrona som började halv 9. Så det var till att gå upp, sätta ner djuren i sina transportburar och bära ut allt till bilen.
När vi väl var framme var det inchekning sen skulle man hitta någon plats att sitta och ett bord at ha alla sina grejer på. Vi satt med Sophie (musdomaren, och en jätte trevlig tjej), med Ingela (mammas arbetskamrat) och Ingelas dotter Evelina och hennes kompis.
Jag dömde gerbiler och det var 20 djur som skulle upp för bedömning, det tog nästan hela dagen att döma alla, eftersom jag suttit och pluggat på rasstandarden och skulle vara riktigt nogrann.
När väl själva bedömningen är klar så kommer ju allt efterarbete, så även om jag skyndar mig så brukar jag ändå inte ha tid att sitta och ta det lugnt.
Min älskling Diablo fick hederspris för den bästa Kinesiska Dvärghamstern - Dominant Spot.
Precis som vanligt var det alltid mycket att göra, många människor att prata med och en hel del skratt. Jag försökte övertala mamma att vi skulle ta med Annelies två Nakenråttor med oss hem, hon hade sålt dem men fått tillbaka dem när ägaren inte kunde ha kvar dem längre, så de sökte ju nytt hem. Mamma som först trodde att jag pratade om gerbiler försökte få Ingela att ta dem, ni skulle sett deras miner när de insåg att det var nakenråttor vi talade om. :P

När jag kom hem vid 7 tiden så la jag mig i sängen i en halvtimme och sov, sen var det dags för maten och klockan 8 skuttade jag ut för att möta Sanne som hade kommit med tåget. Vi skulle in till Hanna på förfest halv nio, men när vi väl kom in till mig igen så låg vi i min säng och halvsov ett tag först. Båda två var jättetrötta, och ingen var särskilt party-laddad. Men vi gick in och möttes av ett gäng glada 20 + :are.
Trots att alla andra kom igång så satt Sanne och jag mest och halvsov, shit vad trött jag var. Men efter någon timme så spelade de äntligen Teenagers - MCR, då jäklar kom Sanne och jag igång, men så fort låten tog slut så slocknade vi igen.
Så höll det på ett tag, till slut satt vi på golvet och hade hand om musiken och satt ner och dansade..mycket effektivt. ;)
När de andra drog in mot slakt, så gick vi hem till mig och hämtade Sannes grejer och sen följde jag henne till tåget. När vi kom till stationen så visade det sig att det var banbygge ine i lund så att det skulle gå ersättningsbussar i stället. Det stod 2 från Arriva och berättade detta och sen visade oss vägen. De var mycket trevliga och hjälpsamma. Sen stod de och väntade på bussen med oss, så det var bara trevlgt. De var väldigt underhållande må jag säga.
När klockan var 10 över 1 började vi undra var bussen höll hus, så då ringde de in till sitt kontor och frågade, det visade sig att bussen hade struntat i att stanna på mellanstationerna och kört direkt till Malmö. Så en ny buss skulle snart avgå som skulle stanna i Åkarp. Vi bara...Jaha. När klockan var halv 2 började vi blir väldigt frusna och trötta, då ringde de igen och frågade var bussen var. Då hade den inte ens avgått ifrån Malmö, så vi gav upp och gick hem till mig, så fick Sanne sova i bäddsoffan istället. Det störiga var ju bara att vi väntat i en timme bara för att hon skulle få komma hem, men så kom hon aldrig hem.

Söndag:

Vaknade i morse av att mamma kom in o frågade om jag ville ha kaffe, självklart ville jag det. :)
Sanne hade åkte hem innan på morgonen och när mamma frågade om Sanne sovit här fattade jag först inte vad hon snackade om. Sen bara.."Ja, just det".
Sen förklarade jag hela historian, både för henne och för pappa.
När jag satt och förklarade, så fick jag frågan av mamma om jag träffat någon snygg kille, jag fattade först inte alls vad hon snackade om, trodde hon var paranoid eller något. Men sen insåg jag att jag hade ett fett jävla bit-märke på halsen...
Nu har jag suttit och ätit frukost och druckit mitt älskade kaffe, samtidigt som jag har läst en massa historia, så nu har jag kommit ikapp det som jag har missat, nu är det bara resten kvar..:P
Men nu är jag i varje fall på samma nivå som resten av klassen.
Har engelska prov på tisdag så jag tänkte träna på det idag, sen har jag saker som ska läsas inför nationella proven. Men för tillfället sitter jag och installerar Age of Empires III på datorn, blev sjukt sugen på att spela det när jag satt och läste historian. :D

Så idag ska det bara bli slappande, pluggande och Age of Empires III.
Hoppas att ni också får det bra!

Kommentarer
Postat av: ida

Hej. Jotack allt väl med mig, med dig, hoppas du haft en bra helg=) take care!

2009-04-26 @ 16:42:38
URL: http://kulilulis.blogg.se/
Postat av: Snövit

Haha! Vad fan sa du till din mamma om bitmärket? I'm good :P

2009-04-26 @ 18:00:47
Postat av: Joakim

Haha bitmärken. Gick de så vilt till? :p

2009-04-27 @ 12:37:27
Postat av: Lollo

JÄVLA Skånetrafiken säger jag!! Ååååhhh, Ages Of Empires! Det spelade jag jämt förr.. jag kan alla fusk om du vill veta, haha :D Måste testa igen snart.

2009-04-27 @ 20:19:52
URL: http://llojse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0