Dikter och spel

Strax efter att jag skrev mitt förra inlägg så träffades jag och Annie på lekan. Hanna kom strax därefter och joinade oss. Både jag & Annie fick nämligen ett sådant sug efter att dricka vin. Så det var ju bara att packa ner vad man hittade, rasta Axe och bege sig. Där satt vi och snackade en liten stund, men när Hanna skulle hem så gick jag & Annie också. Man blidde allt lite trött. haha
När jag väl kom hem så insåg jag att jag hade lyckats att bli "tipsy" på det jag drack, och jag hade verkligen jättestora problem med att försöka läsa min manga One Piece..haha Texten hängde inte riktigt ihop med bilderna.

Idag körde Nikki mig på sin moppe och vi åkte till stranden i Lomma för att hon skulle sälja tidningar. men det var ganska så folktomt där, om man säger så..;) Men hon sålde i alla fall 5 tidningar. Sen låg vi och solade lite, och jag klagade över att det tar så lång tid för att få färg. Jag vill ju ha mina bruna ben efter en timme...Men nädå, det ska man tydligen inte få! :P

Vi körde hem, och knappt hade jag hunnit hem fören Sanne frågade om jag ville komma hem till henne när hon slutat jobba. Klart jag vill det, det vill jag nästan alltid. Men tyvärr behövde pappa hjälp samtidigt som jag pratade i telefon, så det blev inget. Ska ringa till henne igen någon gång efter 5, så får vi se. Jag är jäkligt trött nu nämligen.

Jag följde med pappa för att hämta klockor och "klocke-sager" hos en äldre dam som förlorade sin man förra året. Och tydligen var han precis som pappa en galen klock-makare. Där stannade vi väldigt länge eftersom det var mycket som skulle tittas på, böcker att läsa och saker att prata om.
Till och med jag hade turen med mig. Jag fick nämligen 2 böcker och ett spel med mig hem. Jag nämnde nämligen att jag gillar att skriva dikter, och tydligen kände hon en som skrivit dikter på fritiden.
Så jag fick ett signerat exemplar av Lena Kjellander - Som smultron på ett strå
Och även Lena Kjellander - Följ med på en vandring genom 1900-talet. Som jag tror är en fakta-novell.
Sen fick jag även spelet Master Mind, som jag och nikki alltid spelade hemma hos mormor & morfar.






Kommentarer
Postat av: Lois

Vi har exakt det MasterMind spelet! Kom och spela med mig !

2009-07-10 @ 00:21:46
URL: http://llojse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0