090318

Imorse vaknade jag med ont i halsen och värk i hela kroppen.
Eftersom jag bara hade lektion i en timme beslutade jag mig för att somna om.
Kändes inte riktigt lönt att bege sig ut på en halvtimmes cykeltur till skolan och sen en halvtimme tillbaka, bara för en timmes lektion när man ändå är sjuk.
Så jag somnade om och gick upp vid halv 10 istället. Kroppen kändes bättre men hade fortfarande ont i halsen. :(
Gjorde kaffe, kan ni tänka er att jag klarade mig utan kaffe hela dagen igår? Det är fasen sanslöst..:O haha
Åt lite frukost och gick ut o hälsade på pappa och hundarna. Sen följde jag med pappa och rastade hundarna på Spillepengen. Det är så härligt att se dem springa runt som galningar och helt plötsligt dyka ner med huvudet i ett kaninhål...^^ Tog lite bilder, som jag ska lägga upp.
Sen åkte vi och storhandlade. Eftersom pappa har jätte ont i benet sprang jag runt i affären och leta efter varor medan han tog hand om köttdisken. :) Snälla pappa köpte en Ben & Jerry - glass till mig. <3
När vi kom hem så hjälpte Kotte mig att bära in varorna, Axe försökte också hjälpa till, men det slutade med att både han och Kotte stod med huvudena nere i kassen medan jag försökte lyfta och den gick ju naturligtvis sönder. Men det verkade inte de har något emot. Bonnie hade redan sprungit in och ut i trädgården, hon hade inte alls lust att hjälpa till...dagens ungdomar alltså....*suck* haha
När allt var ställt på sin plats så kollade jag igenom vad jag behöver göra denna veckan i läx-väg och insåg att jag har historia prov på måndag och engelska prov på tisdag. Men ska först och främst koncentrera mig på historian. Så kollade igenom boken och skrev upp vilka sidor som behöver läsas. Har en hel del att läsa, men beslutat att jag ska läsa en fet stencil om Napoleon och 14 sidor i boken idag. Går inte och lägger mig fören det är klart!!

Det är ju så fint väder idag så satte mig i trädgården med hundarna och pluggade lite. Men det varade inte så länge, dels för att det blev kallt och dels för att hundarna började leka och då skulle Kotte gå iväg med min arm, samtidigt som Bonnie och Axe envisades med att springa över mig hela tiden. Man kan inte annat än skratta åt mina älsklingar.
Så det blir till att läsa lite inne med ett stort glass Oboy, och sen se hur vädret är och kanske ge sig ut igen. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0