Pigge på besök

I natt fick jag för mig att gå ut med kameran för att fota Åkarp by night.
Klockan var 3 när jag öppnade dörren, med kameran i högsta hugg.
Snacka om att jag blev överraskad, men precis vid trappan promenerade det en liten Igelkott förbi.
Så det blev inget Åkarp by night, det blev istället Pigge tittar förbi.

När jag var liten så hade vi en Igelkott med familj som bodde under mormor och morfars veranda.
Jag och mormor brukade mata honom med pannkakor.
Helt plötsligt hade vi en hel familj med små kottar. 2 vuxna och 3 små.
De bodde hos mormor & morfar flera år och varje sommar kom det en ny kull.
Pappa Igelkott döpte jag och mormor till Pigge, och ibland stod hon till och med och gjorde pannkakor bara till honom. Han älskade det! <3
Nu i efterhand har jag funderat lite på hur nyttigt det egentligen var att mata honom med pannkakor, med tanke på att igelkottar har väldigt känsliga magar och egentligen inte tål ko-mjölk. Men han verkade klara det eftersom han levde i flera år och han blev nästan tam, inte för att jag klappade honom, men han brukade komma upp på verandan när vi satt där och säga hej.


Det här är den "nye" Pigge som var och hälsade på i natt.


Kommentarer
Postat av: LOIS

Vad gulligt! Vi har ett litet darrigt rådjurskid som står nere i trädgården just nu och piper! :/ vet inte om det e nyfött, det är jättelitet o kan inte riktigt gå, och mamman syns inte till.. Hoppas hon kommer fram snart :/

2009-05-23 @ 23:10:43
URL: http://llojse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0