En underbar helg, med en underbar syster

Så var då min underbara helg över och det är dags att gå tillbaka till verkligeheten och ta tag i plugget...om en liiiiten stund. Usch har ingen som helt motivation att börja plugga och läsa i den stora feta 3 kilos boken....blääää!

Nikki kom alltså i torsdags på kvällen och jag åkte och hämtade henne på stationen och sen begav vi oss hem igen. Det blev en massa ris och så kollade vi på Låt Den Rätte Komma In, och hade ganska roligt åt lille Oscar som bara snorade hela tiden.

På fredagen skulle jag upp tidigt för att gå till skolan och medan jag var där så var nikki hemma och sov och gick sen ut med Axe när hon vaknade. När jag kom hem ifrån skolan så låg vi och läste Conan ett tag innan vi klädde på oss och gick bort till Eurostop och Max. :D Åt lunch och sen gick vi runt i affärer och kollade lite och passade på att handla lite mat och annat smått och gott. På kvällen så kom lollos kompis Moa och hennes vän Camilla. Vi åt alla pizza tillsammans och sen gick de upp och festade medan jag och Nikki stannade kvar och kollade på Sweneey Todd.

Vaknade upp på lördagen ett x antal gånger av olika anledningar. Men tillslut gick jag upp och rastade Axe och sen blev det frukost och lite mys innan vi begav oss in mot stan. Inne i stan så gick vi runt i affärer och jag köpte två böcker på Bokrean och sen även en till Anime av samma regissör som till Spirited Away, filmen som jag köpte heter Det levande slottet. När vi kom hem ifrån stan så kollade vi först på Det levande slottet och sen började vi även att kolla på Spirited Away, men hann bara med halva filmen innan klockan blev för mycket. Så resten av filmen såg vi på söndagmorgon istället.

Söndagen spenderade vi då med ännu mer film innan det var dags att sticka in till stationen. Vi började med att kolla färdigt på Spirited Away, som var sjukt bra!! Och sen blev det Scary Movie 4. :D Sen började jag med att läsa en conan som jag ville hinna läsa klart innan nikki skulle sticka så att hon kunde ta den med sig. Men jag hann inte riktigt klart, så jag satt och läste den medan vi väntade på bussen, på bussen och medan vi gick mot stationen.
Tyvärr fick nikki inte följa med tåget efersom det var fullt och de hade bara två vagnar med sig....smaaart!
Så vi fick gå och leta efter var ersättningsbussarna skulle gå och fick sen stå där i en halvtimme och vänta. Men tillslut så kom den i alla fall! Men när bussen väl kom så visade det ig att den bara gick till Helsingborg. en busschaffören fick snällt ringa ochändra, eftersom alla som skulle åka medskull till Malmö. Så han hade med andra ord inte så mycket val, annars hade den arga samlingen säkert attackerat honom. hehe
Efter bussen åkt så traskade jag iväg till min egen buss med böjt huvud, shit vad det känns konstigt att min systeryster inte är här längre, och att hon inte ligger och snozzar när jag vaknar.

Men men det har varit en bra helg!!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0