Nytt foder

I fredags när jag och mamma skulle köpa ny mat till Axe så slutade det med en hel massa mat. Vi skulle först köpa en 4 kilos säck med det foder som han har ätit hela sitt liv. Men när vi väl var på Granngården så såg vi att det var mycket billigare att köpa en 14 kilos säck av ett foder av samma märke men för hundar med normal aktivitet istället för hög aktivitet. Eftersom han inte rör sig lika mycket nu på vintern så passar det bra. Så det blev 14 kilo där. Sen skulle jag och Axe in på Grizzly och köpa hö till marsvinen och det slutade med att jag kom ut med ytterligare 3 kilo av ett annat foder som heter Iams. Det var nämligen gratisprov på 3 kilo av detta foder som jag tror var ganska nytt, men är inte säker. Så nu håller jag på att vänja Axe vid det nya fodret och det går bra. Han tycker att det är riktigt smaskigt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0