Lika löser lika

En sak som jag har funderat på lite då och då är, vilket som stämmer bäst överäns:
Lika barn leka bäst eller att man dras till sin motsats...?
Båda två är ju något som man hör folk säga lite då och då. Men vilket är det då som stämmer? Kommer man bäst överäns med någon som är likadan eller med någon som är ens raka motsats?
Varför har någon överhuvudtaget kommit på någon av dessa talesätten?
Varför bry sig om att berätta för folk vad de ska leta efter...
Gud nu spårade det här ut åt ett helt annat håll än vad jag hade planerat att det skulle göra... jaja!
Men egentligen, vilket är det som stämmer?
Fungerar man bättre med folk som är likadana som en själv eller inte?
Sånt kan jag gå och grubbla på ibland...


Det känns som att jag borde kolla igenom mina bilder lite oftare,
den här till exempel hade jag ingen aning om att jag hade tagit...:P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0