Alice in Wonderland

Nu har jag äntligen läst Lewis Carroll's "The adventures of Alice in Wonderland and through the looking glass".
Det var ju en lite... annorlunda bok. Haha
Fast helt klart värd att läsa. En typisk barn klassiker som man ska ha läst. Och den var bra och lätt att ta sig igenom, men som sagt så var den ju lite annorlunda. Hade ingen egentlig handling, utan det var mer olika situationer som slogs ihop. Men ändå värd att lägga sin tid på.




Och efter att jag hade läst denna så hittade jag boken som är baserad på filmen som Tim Burton gjorde i Nikkis bokhylla. Så jag läste den med! :)


Och ska jag vara ärlig så måste jag ju säga att denna var lite bättre än orginalet, främst för att den faktiskt har en handling.

Men efter att ha läst dessa två böcker så har jag två frågor.
1. Var Lewis Carroll hög när han skrev boken?
2. Vilken bok utgick Tim Burton från egentligen när han gjorde filmen?

För filmen är inte ett dugg lik orginalet, det enda som stämmer är de olika figurerna som är med. Men det är i stort sätt det enda...:P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0