Ny termin - nya kurser

Nu har en ny skoltermin kickat igång och det är dags att ta in en massa ny information som ska lagras i hjärnan fram tills det är dags för tenta.
Denna terminen ska jag läsa Påbyggnad i Djurskydd och även en fotokurs som jag läser på distans som heter Digital Bildbehandling.
 
Djurskyddsterminen började i måndags, med föreläsning i kursen Livsmedel, foder och miljö i lantbruket. Mitt första intryck av kursen är att den verkar riktigt intressant och att det är något som är relevant för min utbildning och mitt framtida yrkesval. Ska bli intressant att se vad framtiden har att ge och vilken ny information jag ska komma att få ut av denna kursen.
 
Fotokursen har också börjat och jag sitter och kollar på första föreläsningen nu där de går igenom lite grundbegrepp inom Photoshop. Kanske ska tillägga att kursen inte är en ren fotokurs utan en kurs i bildbehandling. Vilket är något som jag känner att jag borde ha tagit tag i för länge sedan, med tanke på att jag har fotograferat "seriöst" sen jag var 18-19 år. Nu har jag även beställt det senaste Photoshop CS6, så snart kickar mitt bildbehandlande igång på allvar, och jag är så spänd på att få börja!
Efter hand som jag lär mig något så kommer det nog att komma upp en del bilder här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0