Piga

Idag har jag verkligen varit hemhjälp nummer 1 känns det som. Jag har inget emot att hjälpa till, eftersom jag bor hemma och kostar pengar och allt det där.
Men är det verkligen för mycket begärt att bli tillfrågad om man kan göra det eller det, istället för att bli beordrad. Särskilt om det gäller att gå från mitt rum till ovanvåningen för att hämta något när pappa redan står i köket. Vilket är närmare trappan än mitt rum! Blir så sjukt irriterad när det enda jag hör är: "Gör det".
Hade det varit så att jag fick höra "Kan du vara så SNÄLL och göra det?" Eller "Kan du hjälpa mig?" så hade det varit en helt annan grej. Men nej, allt jag får är ett "Gör det"....

Ska trösta mig själv med ett glas äppeljuice och kanske en liten rundtur med mopeden eftersom det är så fint väder. :)

Trasig gul blomma

Kommentarer
Postat av: Snövit

I know the feeling!

2008-10-15 @ 08:54:12
Postat av: Guldis

Yeah! Me too!

2008-10-17 @ 02:45:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0