Cia

Usch nu känns allt bara jobbigt igen. Cia är dålig. Riktigt dålig.
Idag har hon bara legat i korgen. När pappa skulle gå ut med dem så släpade hon sig fram och pappa fick lyfta upp henne i bilen. När jag sen skulle ut och gosa med henne så låg hon bara i sin korg, viftade lite grann på svansen, men hon lyfte inte ens på huvudet.

Det känns som om min värld rasar samman. Vi har ju växt upp tillsammans, det har alltid varit Cia och jag. Hon är 10 år och 5 månader, så hon har ju varit med ett tag.
Vi två är ju ett team. Vunnit priser tillsammans, Undom & Hund, Utställning, Lydnad, Tävlingslydnad, Agility. Sen är hon ju även SVCH ( Svensk Viltspårs Champion) och hon har varit med i tidningen!
Sammanlagt mamma till 16 valpar ur två olika kullar. Sen har hon ju blivit påkörd av en buss, då fick hon ligga på djursjukhuset och sen fick jag sitta och stödmata henne.
Hon sprang bort i en skog under en storm och var borta i tio timmar.
Hon är liksom speciell, och det säger jag inte bara för att hon är min hund. Läs ovanstående så förstår du varför jag tycker att hon är så speciell, hon har åstadkommit något, inte bara varit en söt familjemedlem. 
Det kommer bara att kännas helt fel utan henne.














Kommentarer
Postat av: Anna

Vilka fina bilder älskling. Det kommer att bli bra, oavsett. Det lovar jag =) Puss puss puss puss puss

2008-09-25 @ 00:15:19
URL: http://laminerva.blogg.se/
Postat av: Guldis

Lilla gumman! Det ordnar sej nog, urgullig hund! Pussar

2008-09-25 @ 10:47:36
Postat av: Snövit

Usch vad hemskt! Behöver du prata/tröstas så är jag bara ett samtal bort. Pussar!!

2008-09-25 @ 14:41:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0