Gårdagens händelser

Ja, dagen igår var trevlig. Först lite hjärnskrynkling och sedan in till biblioteket.
Lånade Virginia Woolf 's "Mrs Dalloway". Har precis sett "Timmarna", där denna boken spelar en viktig roll för att kunna förstå karaktärerna. Så för att bättre förstå djupet av filmen (Vilken jag älskade) så bestämde jag mig för att läsa Mrs Dalloway. Har bara läst 25 sidor, men jag gillar den. Språket är ganska gammalt och det är lite svårt att hänga med i handlingen för det är väldigt många namn och jag tycker hon hoppar från den ena personen till den andra utan att man riktigt hänger med. Men den har ändå någon sorts charm över sig, ska bli spännande att läsa den.

Senare på dagen åkte jag in till Lund för att träffa Sanne och Sofie. Det var mysigt, vi gick runt lite och sen blev det en liten fika. Efter den mysiga pratstunden på Mondo (där vi fikade), gick vi till Åhlens, där Sanne lämnade oss för att sticka till frisören. Jag och Sofie gick runt på Åhlens och letade efter mössor och det var riktigt roligt, tänk så mycket roliga och mysiga mössor det finns att titta på. :)
Sen var vi även på Wedins, Gina Tricot, H&M och Vero Moda, efter tredje gången vi varit inne på Vero Moda bestämde Sofie sig för att köpa en jätte snygg jacka, som jag tyckte att hon passade väldigt bra i. (tummen upp).
Efter lite fönstertittande gick vi och satte oss i sofforna utanför Gina, så att Sofie kunde byta till sin nya snygga jacka och jag kunde sjunka ihop till en potatissäck. ;)
Där satt vi sen tills de stängde vid 19. Då förflyttade vi oss till Åhlens igen och började kolla på smink och perfymer istället, sen gick vi ett litet varv, tills de ropade ut i högtalarna att de stänger om 10 minuter, va fasen vi fick ju inte vara någonstans! Ingen som ville ha oss...haha
Så då gick vi och ställde oss utanför Sannes frisör och eftersom Sanne skulle göra någon drastisk ändring på håret, som Sofie redan visste om, så fick hon smyga fram och kolla hur långt det var kvar. När klockan blev 20.00 och vi väntat på att Sanne skulle bli klar 2 ½ timme så frågade Sofie om hon hade mkt kvar, vilket hon hade så vi beslutade att ge oss och åka hem. Det hade börjat bli kallt, och vi hade ingen stans att ta vägen, inte ens en bänk att sitta på. Vi får helt enkelt se resultatet en annan gång, jag får i alla fall se det på lördag. :)

Kommentarer
Postat av: Snövit...eller?

Haha! Era smygfisar! Men ja drastiska förändringar här, du får ser på lördag! När å var? pusselipuss

2008-09-18 @ 21:01:12
Postat av: Guldis

Hihi!

Kul att du gillade jackan! Jag bor i den numera! Puss!

2008-09-23 @ 22:30:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0