Funderingar

Ibland undrar jag vad livet egentligen går ut på. Jag menar vad är det man ska få ut av livet. Skaffa familj, villa, volvo och vovve? Sen då? Vad ska man göra när man har allt det? Och är det verkligen vad alla drömmer och strävar efter? För ärligt talat så tycker jag att det låter ganska tråkigt. Kanske bara är jag som inte har sett det vackra och lyckan i denna "svensson-drömmen". Kanske är jag ingen medelsvensson, som vill samma sak som alla andra. Men visst kan det inte bara vara jag som är av denna åsikten, det måste väl finnas fler av min sort där ute?
Jag tror att den generation som vi lever i idag har förändrats avsevärt mycket ifrån hur det "brukade" vara. Det verkar som om vi idag har blivit mer självständiga och kapabla att ta vara på oss själva och klara oss alldeles utmärkt som singlar, och bara leva sitt eget liv. Inte någon annans, inte någon annans drömmar, utan bara våra egna. Vad är det för fel med det?
Och om jag nu vill leva mitt liv, då kan jag väl få göra det. Utan att bli dömd av någon annan, och bli tillsagd att så här ska du leva ditt liv. Det funkar inte för mig, jag måste få göra vad jag vill, i min egen takt. Utan att alla ska ställa en massa krav på mig och bestämma vad jag ska hitta på. Jag vet vad jag vill, även om det aldrig kommer att inträffa så har även jag drömmar. Lite orealistiska, visst. Men de är MINA drömmar, inte någon annans som de kan bestämma över.
Jag vet att jag lever orealistiskt och att det inte kommer att hålla i längden, men just nu funkar det i alla fall, och jag är sådan som vill leva i nuet, inte alltid tänka på framtiden.

Kommentarer
Postat av: Anna

you go girl! :) du behöver inte bo i villa om du inte vill det :) du kan bo i en bungalow med mig istället om du vill (för en sån ska jag tamigtusan bo i)

2008-09-15 @ 18:03:35
URL: http://laminerva.blogg.se/
Postat av: lois

jag bor i en bungalow i halmstad :) hälsa anna det :) jag känner så igen mej i detta inlägget...

2008-09-18 @ 23:14:43
URL: http://hemlig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0