Möss och städning

Idag har det blivit lite myspys med mössen. Gjort iordning två burar, en till Vintilia och Dot, och så en där Lakrits ska få bo med Jerusalem och Mab ett tag. Dessvärre var de inte lika förtjusta i min ide, som jag var. Lakrits bråkar med flickorna och försöker visa vem som bestämmer, oturligt för honom så vet Jerusalem redan att hon är störst bäst och vackrast. Vi får väl se hur det går, blir dom inte kompisar så får de flytta isär och tjejerna får flytta in till Dot och Vintilia igen.

Jau, annars har dagen inte varit så häktisk. Vaknade och gick ut med hundarna, även om det inte låter ansträngande så tar det tid att gå två långrundor. Eftersom vi har 4 labradorer, så blir det till att ta en hund i varje näve och gå två rundor i stället.
Sen blev det lite frukost, med gott kaffe till. Och sen lite tv-tittande, som följdes av en ljud-bok. Och som ni redan vet följdes detta av lite burstädning. Och här sitter jag nu, och försöker att ignorera den smutsiga musburen som står bredvid mig och väntar på att städas. lala...jag ser dej iiiiinte!
Hmm, undrar hur länge jag klarar av att ignorera den. Arrrg, måste städa den någon gång, så varför inte nu? Fasen också, orkar inte. Jaja, jag får väl göra det snaaart i alla fall. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0