090404

Igår så var jag inte så aktiv på bloggen, och här kommer anledningen. :)
Först så hade jag sovmorgon till halv tio, då gick jag upp och ställde mig i duschen och förväntade mig att jag skulle vakna under tiden. Det gick inte riktigt som jag planerat...haha
Jag var piggare när jag gick ut ur duschen än när jag gick in, men jag var fortfarande trött. Så jag tog kaffe för att vakna ytterligare lite. Vid 11 så hade jag musköpare som skulle komma och kolla på muspojkarna som blev leveransklara igår.
Shajse, man måste ju vakna så att man inte sitter och sover medan man har folk hemma, hur hade det sett ut? ;)

Lite efter 11 kom de och vi satt och gosade med pojkarna hur länge som helst, det var svårt att välja vem som skulle få följa med hem. Och jag förstår henne, hela kullen har varit jätte mysig och alla har varit nyfikna och sociala, det är bara färgen som skiljer dem åt. Så tillslut gick hon nog mest efter färgen skulle jag tro. Men även för att pojken hon valde satt och tvättade sig typ tre gånger i hennes hand.


Othello (Pink Eyed White) var den som fick flytta igår.

Efter att de hade åkt, så körde mamma och jag till Dalby för att handla hö till marsvinen på Lantmännen där, men naturligtvis hade de slut på hö...*suck*
Så vi åkte in till Lund och gick där lite. Mamma skulle kolla på nya glasögon och jag skulle gå på present-jakt. Har några som fyller år snart och även om det är ett tag kvar så vill jag veta ungefär vad jag ska köpa.

När jag hade blivit arg för att jag inte hittade något lämpligt så gick jag tillbaka till Optikern för att se hur det gick för mamma och snacka om att jag kom som en räddande ängel ;)
Hon hade hittat hur många glasögon som helst och det var bara till att börja mannekänga och försöka att välja ut 2 par. Men vi fastnade slutligen vid tre olika par som mamma fick låna hem över helgen. Fast det var tydligen onödigt för så fort vi kom hem så hade hon redan bestämt sig. :P

Efter Optikern så gick vi runt i några affärer till och jag hittade slutligen en present i alla fall. :)
Sen åkte vi och handlade hö och gnagarmat på Zoogiganten och sen vidare in till Lomma och handlade lite glass och godis till helgen.
När vi kom hem så blev det kaffe och kaka, mums! :D

På kvällen träffade jag Hanna och vi fick sällskap av den nye medlemmen i våran "trio" nämligen en katt som vi hittade i förrgår...
I förrgår när vi satt på lekplatsen så kommer det helt plötsligt fram en katt till oss. Den sätter sig i närheten och efter ett tag hoppar den upp på bänken där jag sitter och sätter sig i mitt knä. Jag blev helt paff...!
Sjukt söt och sjukt kelig så vi satt ju och gosade med den medan vi var där och sen när vi gick hem så följde den med oss, helt utan att tveka. När jag skulle gå in så följde den med mig upp för trappan och satte sig vid dörren. Jag bara "Hanna! Katten försöker komma in, den sitter vid dörren! Vad ska jag göra?"
Det slutade med att jag sa "Kom katten så går vi till hanna".
Så gick jag in i hennes trädgård, och katten följde helt lugnt efter mig. Så gosade vi lite med den och sen gick jag hem. Katten sov i Hannas trädgård och väckte hennes föräldrar på morgonen genom att sitta på deras fönsterbläck och jama...

Igår då när vi skulle gå ut till lekan igen så hade katten försvunnit under dagen, men när vi gick förbi ett par buskar i backen vid lekan så skuttade den glatt ut och följde efter oss till lekan. Vi blev ju lite oroliga för det verkade precis som om katten hade suttit där hela dagen och väntat på att vi skulle komma förbi. Började fundera på om den kanske hade gått vilse eller något. :S
Så vi tog hem den till Hanna och tog in den i ljuset för att se om den hade någon adress på halsbandet (ja, den hade halsband) Men NÄDÅ. Vad är det för mening med att ha halsband om man inte skriver ägarens adress i det? Vi blev lite irriterade över deras oansvarighet.
Sen satt vi i Hannas trädgård ett tag och gosade med katten som hade hoppat upp och satt sig i en av deras trädgårdsstolar. Där satt den och såg nöjd ut. Tuva (Hannas katt) satt i fönstret och blängde på den andra katten. Hon tyckte inte alls om den och morrade och fräste, medan den andra katten inte brydde sig ett dugg om Tuva.

Sen lämnade vi katten i trädgården och åkte och tankade och handlade lite. Sen hämtade vi Annie och körde henne till Malmö, hon skulle ut och skaka rumpa. När vi lämnat av henne så körde vi hem igen. På vägen så mötte vi en liten förvirrad igelkotte som var ute och traskade på vägen. Eftersom vi var de ända bilarna i sikte så stannade vi och lät den gå över vägen i sin egen takt medan vi dansade till musiken i bilen.

Var väl hemma runt halv tolv igen skulle jag tro, gick upp och hämtade en ny One Piece från syrrans rum och satte mig i sängen och läste tills jag somnade.

Det var gårdagens berättelse.

Kommentarer
Postat av: H

sv: Yes, kate är så jävla snygg och musiken äger <3

2009-04-05 @ 13:05:59
URL: http://deadkidwalking.blogg.se/
Postat av: cuong le

sv: tack för din åsikt :D

2009-04-05 @ 13:27:13
URL: http://cuoong.blogg.se/
Postat av: cuong le

sv: det är sant. men hur har helgen varit? :)

2009-04-05 @ 13:46:31
URL: http://cuoong.blogg.se/
Postat av: H

sv: gört, sjukt snygga grejer! :D

2009-04-05 @ 14:01:56
URL: http://deadkidwalking.blogg.se/
Postat av: Sofia

sv; varsigod ! Hehe , joo... det är ju vår nu så att :P

2009-04-05 @ 14:19:19
URL: http://mummsfillibabba.blogg.se/
Postat av: EmmaAndersson

SV: Jag bor i Lomma, ja bilderna är tagna i Lomma. Var bor du då? :)

2009-04-05 @ 14:36:36
URL: http://thaamini.blogg.se/
Postat av: ah!manda

sv; haha ja det är jättesvårt !

finns så många :*

2009-04-05 @ 15:01:32
URL: http://afslifestyle.blogg.se/
Postat av: Linda

Längtar tils vi bor i ett hus med en egen trädgård :D

2009-04-05 @ 15:16:33
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: Maria

dagen var underbar.

ja det ska jag göra. =)

kram

2009-04-05 @ 16:05:39
URL: http://gossimia.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Sv: Kenny starfighter var super bra haha:) du borde verkligen se filmen asså:P



brukade också kolla på det när jag va liten:O

2009-04-05 @ 16:45:39
URL: http://vadfanskajagheta.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0