090416

Jag har haft en underbar dag idag!
Först var det dags för skola, med redovisningar på engelskan. Men jag har ju redan gjort min så det var skönt att bara sitta och lyssna! Angelas redovisning var jätte bra, jag kommer ihåg nästan allt hon pratade om! :O Men det var nog för att det var mer intressant historia hon pratade om. :)
Sen gjorde vi lite övning inför nationela provet, men jag fick sluta lite tidigare, så jag gick mitt i alltihopa.
Rusade ut till mopen och körde som en jäkla galning hem, men ändå inte vårdslöst...!
Bommarna var ju nere så jag fick köra runt vid skolan och under och hela det köret..:P Men jag kom precis hem i tid, de stod och väntade på mig med bil på parkeringen. Jag vinkade och körde sen in vid huset och parkerade Tommy, och sprang in och hämtade kameraväskan, sa hej till pappa, och fick även pengar..:O Snälla pappa! <3

I bilen satt Ulf (som körde), Emma & Filippa. Alla var väldigt trevliga och jag kände mig välkommen med en gång! Medan jag satt i bilen så tänkte jag på hur mycket jag älskar mitt nya sociala jag. Om man jämför med hur jag var innan, så är jag verkligen jättesocial nu. Och se så många nya människor jag lärt känna bara under detta året.
Bilresan gick fort och det var trevligt, jag och Filippa satt i baksätet och pratade om fotografering och lite allt möjligt. Alla tre var verkligen jätteroliga och snälla. Ser fram emot på lördag när vi ska på rundtur i Jan Nordén's fotostudio! Ska bli kul och få se hur han jobbar.

Väl framme så betalade vi inträde, sen var det dags att börja fixa med kamerorna och rätt objektiv. Vi gick runt lite och fotade sen styrde vi stegen direkt mot björnarna, som hade fått tre supersöta ungar. Där var vi i säkert en timmes tid och bara fotade och kollade på de små nallarna som skuttade/lufsade omkring. Så underbart vackra djur alltså!
Sen åt vi lite och satt och pratade och skojade. Jag fick lov att låna ett objektiv av Ulf, 70 mm-200 mm tror jag att det var. Det var jätte bra att använda på långt håll! Det hade jag resten av tiden och föll verkligen pladask för det! Var jätte bra att fota vilda djur med! För man kom riktigt nära inpå.

Sen gick vi djurparken runt och bara fotade, fotade, fotade. Underbart!
Hittade alla möjliga motiv, och jag var rätt fast vi varg-hägnet, stannade där ett tag om man säger så ;)
Fotade även en hel del Storkar och en utter, och fåglar som flög.
Hela turen var jätte rolig, det är allt jag kan säga just nu. ^^
Sen letade vi efter utgången och satte oss i bilen och körde hem igen.

Direkt när jag kom hem var jag ju tvungen att berätta vad vi gjort och snabbt visa lite bilder jag tog på bland annat björnhanen och björnungarna som diade. Sen satte jag in kameran till datorn och började den långa överföringen. Först tog jag slut på ett minne med 1GB (720 bilder) sen satte jag in ett 4GB minne som jag fick när jag fyllde 20, så nu har jag invigt det med. :)
Sammanlagt har jag fotat lite över 1680 bilder idag...:O
Det kommer att ta lång tid att föra över alla, och sen ännu längre tid att kolla igenom och radera de dåliga..
Jag har en härlig helg att se fram emot!


Dagens lunch, barnmeny. Emma & Filippa valde samma. ^^

Kommentarer
Postat av: emma

Hejsan, du har besökt min blogg

förut så därför vill jag skicka dig

denna kommentar :)



Jag vill ju byta namn, men nu har

jag en ny blogg, den ser likadan ut,

så premenuera gärna på den! :)

Jag kommer blogga om kläder och allt annat

kul runt mode världen, bilder på mig och mina kläder

samt ställen jag besöker kommer du få att se en massor av! :)



Min nya blogg heter: http://emmakristinajohansson.blogg.se



Hoppas du haft en bra dag!



Mvh: Emma

2009-04-16 @ 20:55:39
URL: http://emmakristinajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0