Födelsedagar & Helena

Nu har mamma blivit firad. ^^
Hon blev glad, tårtan var god och blommorna (som jag valt) var underbara...;)
Presenterna uppskattades och var väl till användning.

Pratade precis med min syssling Helena i telefon. Hon är i Skåne! OMG!! Bor tydligen hos en kompis i Dösjöbro mellan söndag-onsdag. Så hon ska alltså åka hem i morgon igen. Men innan dess...ska vi träffas!
Hon ska ringa i morgon när hon börjar bli klar till att åka in till Lund, så ska jag ta tåget och så ska vi ses där. ^^
Ska bli så himla roligt! Har inte träffat henne sen jag fyllde år, och igår fyllde hon år! Sikket sammanträffande. :)
Helena är den, och kommer alltid att vara den som jag berättar allt för, utan att tveka. Vi har varit som systrar sen vi var tre.
Hon bodde bredvid min mormor o morfar innan. Och vi lekte alltid tillsammans och det var inte förren vi var 10-12 som vi fick reda på att vi faktiskt var släkt! Vi trodde bara att vi var världens bästa kompisar.
Helena brukade komma hem till min mormor o morfar efter skolan när hennes föräldrar jobbade, så det är en lite invecklad relation vi alla har. Hon är inte släkt med min mormor eller morfar, men när vi var yngre kallade hon alltid dem för mormor o morfar. <3
Och alltid när jag var i Småland så bodde jag hälften av tiden hos mina morföräldrar och hälften hemma hos Helena.
Har så sjukt många minnen med Helena, och när jag tänker på min barndom så tänker jag alltid på vår tid tillsammans. Däremot kommer jag inte ihåg någonting ifrån skolan, kanske för att jag inte trivdes där.
Men så fort det var lov så bar det iväg till Småland och Helena, då var jag lycklig igen.
Ett tag så åkte jag till och med upp varje helg, så mycket älskade jag att vara i Värnamo.


Helena leker med Nora, som sen fick följa med henne hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0