Musjakt och vilda djur

Nu har jag suttit och gosat med alla musungar som bor i detta huset. ^^ Det blev 9 stycken, eftersom jag faktiskt gosade med de "stora" pojkarna igår när jag städade och badade dem.
De tre tjejerna i P-kullen var jättesociala och mysiga. Mer än vad man kan säga om Q-kullen. Smått galna om man säger så, men de är bara små pluttar som precis kommit in i "pop-corns åldern". Sammanlagt hade jag 3 ungar som sprang runt på ovanvåningen med en Emelie efter sig som lekte katt, och försökte fånga in dem igen. Ett tag fick jag till och med för mig att jag hade samma storlek som en katt...*suck*, jag klämde in mig på alla omöjliga ställen, så när jag väl fått tag på musen kom jag ju inte ut igen....Mamma hade jätte roligt åt detta. :P
Men tillslut hade jag gosat med alla, och de hade allihopa lugnat ner sig ordentligen och var riktigt mysiga när jag satte ner dem igen.

Vid 4 så ringde Ulf från Fotoklubben Objektivet, snacka om att jag blev chockad. Han undrade om jag ville följa med honom och 2 tjejer i min ålder på foto-tur till Skånes DjurPark i morgon. Klart jag vill! Yeah!!
Jag sa att jag gärna ville följa med men att jag gick i skolan imorgon, eftersom de skulle åka vid 11. Men han sa att de kunde vänta en halvtimme på mig. Jag går i skolan imorgon mellan 10:30-11:30, så jag ska fråga om jag får sluta tidigare så att jag kan hinna hem. Jag blir hämtad på parkeringen 11:30 i morgon. Jag fick order om att ha med mig ett glatt humör och nyladdade batterier! ;)

Så nu är jag helt speedad, det var länge sen jag var på Skånes djurpark och det ska bli så roligt att verkligen fota lite på allvar, det var länge sen. På senaste tiden har jag bara fotat för att uppdatera bloggen. Vilket också är roligt...;)

Så nu ska jag skutta iväg och sätta kamerabatterierna på laddning + batterierna till blixten. :D

Pussar i massor! <3

Kommentarer
Postat av: Nikki

sv: jaha oki, en inte så mkt, ska gå och lägga mig! <3

2009-04-15 @ 22:51:54
URL: http://baranikkis.blogg.se/
Postat av: Lojse

Vad roligt för dig, det kommer bli massa fina bilder känner jag :D:D Jaa, sist vi var där hade vi iaf roligt :) <3

2009-04-16 @ 10:42:03
URL: http://llojse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0