Påsklov - Dag 1

Jaha nu är det alltså den första dagen på mitt påsklov. Så härligt!
Det var underbart att få vakna upp och känna att jag inte behöver skynda mig, utan jag kan ligga kvar i sängen hur länge jag vill.
Nu kunde jag i och för sig inte göra det, eftersom marsvinen började skrika efter frukost så fort min klockan ringde vid 9. Så det var ju bara att rulla ur sängen och ut i köket och fixa grönsaker. Gud vad bortskämda mina marsvin är!
Fast mamma är nästan värre än vad jag är. Hon kommer alltid in och inspekterar om de har mat. Och om maten är slut så frågar hon alltid "Får de någon mat eller?".
Varje gång måste jag förklarar att de äter jätte mycket och att de äter tills det tar slut. De är inga hamstrar som lagrar maten på olika ställen för att ha till senare. Och jag kan ju inte gå och ge dem mat hela tiden...då blir de ju överviktiga!
De får redan mer än vad marsvin egentligen ska ha...

Än så länge så har jag mest njutit av lovet, fast jag har hunnit med en del.
Ätit frukost och duschat, gett hundarna & marsvinen mat, läst ut One Piece nr 29, lånat om min bok från biblioteket (2:a omlåningen nu, jag kanske borde försöka läsa ut den snart) och jobbat på mitt arbete med koreakriget samtidigt som jag pratade med Jenny i telefon och vi diskuterade hur man skulle kunna förhindra krig. Jenny kom fram till att man borde döda dem som ville ha krig, det låter väl vettigt. Eller?

Nu ska jag nog gå ner och blanda mig lite utsökt Päronsaft och sätta mig och spela lite Fiesta, eller om jag ska läsa lite bloggar först kanske? Hmm, vi får se hur det blir. ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0