Första dagen avklarad

Jaha då har man varit i skolan idag då.
Vi började med introduktion på TNA (Teknisk och Naturvetenskaplig Arbetsmetod), som varade mellan 10.15-12.00. Det var i och för sig inte mycket lektion i ämnet, men det verkade ändå lite intressant, i alla fall när de gick igenom det. Vi får väl se sen.
Efter det var det lunch och vi cyklade alla hem och åt. Sen tillbaka till skolan för lektionen i Fältbiologi, Biodiversitet & Evolution, som började 13.15. Och som höll på till klockan 15.00.
Jag vet inte riktigt vad jag tycker om den kursen ännu, för läraren som vi hade var så svår att lyssna på eftersom han pratade riktigt tyst och mestadels svamlade...tyckte jag i alla fall, eller så var det bara jag som inte fattade vad han pratade om. Men han gick ändå igenom lite olika sätt hur man kan göra undersökningar i naturen, som vi ska göra senare på terminen, i ett grupparbete som sen ska redovisas.

Det som jag har planerat att göra nu är att läsa kapitel 3 och förhoppningsvis även kapitel 5 i boken Statistik för hälsovetenskaperna, som vi har i TNA. Vi ska nämligen gå igenom det på torsdag så det kan ju vara bra att åtminstone ha en liten aning om vad det handlar om.

Vi får väl se hur långt jag kommer innan jag hittar något annat att göra. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0