Min trevliga tripp uppåt

Nu är min lilla tripp uppåt över.
Den började igår morse med att mamma och jag packade bilen full och gav oss av mot...Värnamo!


Vi stannade påvägen och åt frukost

Och fikade

Och drack lite kaffe. Detta är föresten den minsta Cappuchino jag någonsin sett. Och den kostade 25 kronor!!

Vi körde till Erikshjälpen i Värnamo och handlade lite, det är sjukt billigt där alltså!
Sen kom vi fram till mormor och där var det som vanligt mysigt och trevligt.
Jag och mamma var nere på stan och shoppade lite. Vi var inne i en jättemysig affär där min moster hjälper till lite med att stå i kassan. Kommer inte ihåg vad affären heter, men de säljer snygga dekorationer i bland annat järn och rost. Som de tillverkar själva. Jag fick en otroligt vacker ros som var rostig av min moster i present. Och mamma fick en fin påsklilja i järn. Så vi var nöjda!!
Sen när vi hade ätit middag så kom min andra moster förbi, med en arbetskamrat. De skulle iväg och sjunga i en kör och jag vet inte riktig thur det gick till, men innan jag visste ordet av så stod jag med en samlig främlingar (i högre ålder) och sjöng för glatta livet. Jag kunde inte alla sångerna, men fick ett papper att titta på. Det var faktiskt förvånande roligt och både de och jag tyckte att det var synd att jag inte bodde närmare så att jag kunde börja i kören.
Jag insåg när vi sjöng att jag faktiskt kunde både Bad moon rising & Flickan och kråkan utantill. Den ni!
Resten av kvällen gick åt till att titta på tv, dricka te och snacka. <3
Morgonen efter väcker mamma mig vid 8 och tvingar upp mig för att äta frukost.
Sen åkte vi mot Halmstad...
Det blev som sagt till att städda lägenheten. Vi var där i lite mindr eän 7 timmar och höll på. Vi han med allt utom köket. Jag dammsög och våttorkade även alla golven. Så det är bara köket kvar för Lollo att städa imorgon. :)


Jag var ju tvungen att prova badkaret...

Sen var jag även tvungen att kolla om man fick plats två stycken...och det fick man!
Tummen upp för det Louise!

Nu ska jag titta lite serier och sen sova. Jag har varit uppe allt för mycket de senaste dagarna.

Kommentarer
Postat av: Lois

Haha bra att man får plats två :D Lite asti och några ljus på "pottkanten" kan väl aldrig slå fel? :D

2009-08-22 @ 20:07:59
URL: http://llojse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0