Dagens goda gärning

Hallå världen!
Hur står det till med er idag då?
Här är det bara bra, fast det hade varit ännu bättre om den förbaskade hostan hade försvunnit...

Idag har jag fått leka hjälte. När jag var på Eurostop innan idag för att handla, så när jag var påväg ut igen såg jag en liten flicka som stod mitt i folkmängden och kollade sig oroligt omkring och snyftade. Så jag gick fram och frågade om hon var vilsen. Och det var hon, hon hade tappat bort sin mamma. Så jag pratade med henne och frågade hur hennes mamma såg ut och vart de var påväg. De skulle gå till bilen, så jag och Thilda (som hon hette) begav oss mot utgången för att se om vi kunde se hennes mamma eller deras bil. Då hör jag hur någon ropar hennes namn och vänder mig om. Och mycket riktigt, där kommer det en orolig mamma som letar efter sin försvunna dotter. De återförenades och jag fick ett tack. :)
Sen begav jag mig ut i regnvädret och cyklade hem.

Det var dagens goda gärning!

Kommentarer
Postat av: niko

Vad gullig du är :)

2009-12-16 @ 08:11:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0