En händelserik dag

Det känns som om denna dagen har gått väldigt fort.
Först var jag i skolan vid 8 och hade "artikelträff" och sen kollade vi på filmen Bananas. Mitt under filmen, så gick brandlarmet, så det var bara att resa sig och traska ut i kylan. Påvägen ut så mötte vi Lollo och hennes klass, mycket trevligt!
Sen fick vi stå där ute och vänta på brandbilen, som kom väldigt fort faktiskt. Jag vet inte varför larmet gick, men det var nog inget allvarligt, eftersom vi fick gå in igen.
Efter skolan följde jag med Sonia in till stan för att handla julklappar, inne i stan mötte vi upp Hermin och så traskade vi runt och klurade på klappar.
Tiden bara flög förbi och helt plötsligt var det dax att äta något, eftersom varken jag eller Sonia ätit lunch. Sen strosade vi runt lite till och träffade en massa bekanta till de andra.
Men det hände lite spännande saker också, nämligen att polisen skulle få in en man i polisbilen. Men det gick inte så bra, tillslut kom det en bil till. Tänk att det kan krävas 2 polisbilar för att få in en människa i en bil. Snacka om att det var stor folksamling på torget när det hände. Spännande, spännande!!
Vid 4 kände vi oss nöjda och började bege oss hem igen. Jag var hemma vi halv 5 och då var det dags för kaffe!
Sen dess har jag mest legat vid tv:n och kollat på Pelle Svanslös och pluggat lite ^^.
Lollo sover borta i kväll, så jag passar på att lyssna på musik på högvolym...;)
Nu ska jag återgå till mitt...:P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0