Ett riktigt mästerverk! Del 1

Jag har alltid älskat teater. Och då snackar vi inte vilken teater som helst, utan det är föreställningarna på fredriksdalsteatern som jag alltid älskat. Min morfar var galen i Nils Poppe och Eva Rydberg, och med tanke på all den tid jag spenderat i de småländska skogarna med honom och mormor så är det kanske inte så konstigt att det har smittat av sig.
Mina två största svenska idoler är nämligen Nils Poppe och Eva Rydberg.
Jag anser att de är/var fantastiksa båda två. Och att Eva senare tog över efter Nils på fredriksdal gjorde ju saken bara ännu bättre!
jag och morfar kunde säga en replik ur någon av föreställningarna och den andra visste genast vilken det var och började skratta eller sjunga. :)




Detta är ifrån "Fars Lille Påg" med bland andra Nils & Gunilla Poppe. Nils är mannen utklädd till dam och Gunilla (hans fru) är kvinnan i rosa klänning. Jag bara älskar när han tramsar sig och inte håller sig till manus, stackars Gunilla kan inte hålla sig för skratt).

Men precis som med familjen Wahlgren & Rydberg så verkar även teatern rinna vidare i blodet genom generationerna.
Här buggar Mia Poppe med Linus Wahlgren i "Arnbergs korsettfabrik".




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0