Hemma igen och simultankapaciteten är med mig

Så nu har jag precis kommit hem igen. Jag och Axe följde med mamma när hon skulle hämta Nikki och Magnus i lund. Så vi körde honom hem och så tog nikki sin cykel och så vandrade hon, jag och axe hemmåt igen. Men han bor ju på andra sidan järnvägen, så det tog ju ett tag att komma hem. Särskilt eftersom Axe envisades med att stanna och lukta och pissa på varje buske...*suck*
Men nu är vi äntligen hemma igen. Och jag sitter och borstar tänderna samtidigt som jag skriver. Simultankapacitet ni vet...;) Det är något som jag verkligen har. Kan göra rätt många saker samtidigt, vilket alltid chockerar mamma och nikki lika mycket varje gång. :D
De förstår inte hur jag kan koncentrera mig och plugga samtidigt som jag lyssnar på musik eller sitter vid tvn. Hur jag kan följa med både i det jag läser och vad som händer på tvn och sen kan redovisa för vad som hänt. Jag har ingen aning varför jag kan göra det, men det kan jag. Och det kan vara jäkligt skönt ibland faktiskt. :D
Det svåraste jag gjort tror jag var när jag någon gång satt i bilen påväg till mormor och morfar, och jag satt och flätade samtidigt som jag lyssnade på musik och sjöng med och under tiden hade en bok i knäet som jag satt och läste i. Då hade jag lite svårt att hänga med i sången visa bitar, men det gick! :D

Nä nu ska jag faktiskt gå och lägga mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0