The dog named Grizzly

Jag och mamma var ju iväg och köpte nya minnen till den ena datorn här hemma som har varit död, typ ända sen vi köpte den. Men nu är det nya minnen i den och den verkar funka väldigt bra faktiskt. Så jag tänkte att jag skulle passa på att testa att sitta här lite ett tag. Det känns lite annorlunda att sitta vid en stationär dator faktiskt, har ju bara varit vid min egen bärbara ända sen jag fick den i somras.

Idag känns det som om tiden bara har flugit förbi. Jag har inte gjort något särskilt och det är väl just därför det känns som om tiden bara har gått.
Jag fick sovmorgon då axe gick upp och åt lite när pappa vaknade så jag kunde somna om i soffan och bré ut mig ^^.
Sen ville mamma kolla på Twilight, så det gjorde vi. Och när den var slut så pluggade jag lite och sen började vi kolla på räddad av djur eller något sådan tror jag att det hette. Det var 6 avsnitt på raken så vi kunde ju självklart inte slita oss ifrån tvn. Sjukt bra och intressant var det och jag blev riktigt rörd över alla fina djur som har räddat människor.
Bland annat Siberian huskyn Grizzly, som skyddade sin husse mot en Svartbjörn i över 7 timmar. Björnen attackerade när de var ute och tränade med hundspanet. Grizzly var ledarhunden och sprang lös framför de andra. Björnen attackerade och de andra hundarna kom loss och sprang hem, men Grizzly vände om och gick till anfall mot björnen som börjat bita mot hans husse. Tydligen så tycker björnar inte om hundar, jag vet inte varför. Men brjörnen gick aldrig till anfall mot Grizzly, utan det var han som attackerade björnen så att hans husse tillslut kunde klättra upp i ett träd. Men björnen hann att attackera honom 3 gånger och bryta han ena ben och riva och bita honom rejält. Det underbara var att hunden stod under trädet och vaktade sin husse mot björnen som vägrade att ge sig av. De stod där ända till natten och slutligen blev de hittade av två kompisar till människan, som slutligen fick skjuta björnen eftersom den inte gav sig iväg utan var fast besluten att döda gubben i trädet. Detta hände för 20 år sedan och hunden Grizzly blev hela 16½ år gammal, vilket är väldigt mkt för en sådan stor vovve.
Jag blev helt kär i honom, och jag har ju alltid varit svag för Huskys, och velat ha en sen jag var typ 8 eller något sånt. :P

Sen när programmen var slut gick jag ut med vovvarna i två omgångar och sen var det bara att sätta sig och börja plugga igen. Men nu har jag som sagt paus i plugget en liten stund, för jag känner att mina ögon börjar bli lite trötta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0