Min underbara helg

Har nu kollat igenom bilderna som jag tog i lördags, men det var tryvärr nästan ingen som blev bra. Jag blev lite besviken över det, eftersom de såg bra ut i kameran. Det är så irriterande att de inte ser likadana ut i kameran som i datorn.

Fredag:
Vi åkte upp till mormor i Värnamo så fort mamma hade dushat och jag hade packat klart. Det var roligt att träffa mormor, det blir ju inte så ofta. Min moster Christina och hennes man Torsten kom också in och hälsade på oss innan de skulle gå o lägga sig. Vi kollade på tv tills vi skulle sova.

Lördag:
Vaknade vid halv 6 av att sängen var så sjukt hård och min rygg värkte. Låg och vred mig och försökte somna om fram tills klockan 9 då det var dags att gå upp och duscha. Vi åt frukost och sen klädde jag på mig och gjorde mig iordning. Halv 11 körde vi mot Nässjö, skulle träffas utanför Zooaffären halv 12. När vi kom dit mötes vi av Carina och hennes särbo Benny som också brukar vara med. Inne i affären hittade vi Annelie, Dessi & Rikard (dessis sambo). Dessi var hundvakt åt två små Chihuaor som jag kidnappade och tog över. Dessi var taksam och tyckte att det var väldigt bra att jag passade dem hon ville pausa lite och kolla på djuren. Jag har alltid tyckt att Chihuahua är en lite plutt sak som man inte kan ha ngn nytta av och som man bara riskerar att trampa på. Men i lördags så ändrades min åsikt otroligt mycket. De här små älsklingarna som jag passade hela dagen charmade mig så mycket att jag faktiskt har bestämt mig för att skaffa mig en Chihuahua, de passar ju perfekt att ha i lägenhet. De små liven hette Smulan & Zeus och kom ifrån en så kallad "puppy mill" i USA och var köpta av sina ägarinnor i djuraffär. Zeus var en 10-årig långhårig ljusbrun kille och Smulan var bara 1½ år gammal korthårig black/tan tik, med hängande öron. Så sjukt söta båda två! Jag har bestämt mig för att jag vill ha en korthårig troligen tik... Läntar tills jag har råd och tid för en egen hund!
Hela lördagen var som vanligt och förväntat underbar. Fullt med djur-snack och djur lite överallt. Vi hade ju till exempel 5 hundar i en trea...så det var hundar överallt.
Tiden bara gick och helt plötsligt var det dags att åka tillbaka till mormor och nikki som väntade.

Söndag:
Jag försökte sova länge, men det gick ju inte så bra eftersom min moster kom in vid 9 och tyckte att jag sovit alltför länge..*suck*
Vi åt frukost och packade ihop lite smått, städade lite och sen gick jag o mamma ner på stan och var inne på Åhlens o shoppade i 1½ timme. Vi hittade lite fina grejer som jag kan ha när jag flyttar. Bl a ett örngott där det står "Puss & Kram", 4 häftiga bordstabletter och så fastnade jag som vanligt vid ljusen. (men jag köpte inga)
Sen var vi o handlade i mataffären och sen gick vi till ett konditori och köpte hem munkar till kaffet.
När vi var tillbaka så åt vi middag och sen städade vi mormors lägenhet, det blir ju lätt så när man är gammal att man kan behöva lite hjälp med att dammsuga och våttorka.
Efter städningen kollade Nikki och jag på ett avsnitt av Arkiv X som jag hade med mig och efter det fikade vi. Mormor visade ett papper med fakta om hennes föräldrar o syskon som hennes bror skickat, då han har börjat att släkt-forska. Tydligen så har vi haft många präster i våran släkt, häftigt!
Sen åkte vi hem och var hemma runt halv 8 på kvällen.



Jag med Smulan, Zeus, Benny, Bamse och Alex i bakgrunden

Kommentarer
Postat av: Lois

Åh!! Det måste vara den underbaraste bild jag någonsin sett... Det måste vara bästa sättet att "vara" på i världen. Tuusen snälla hundar runt sig. Mmmm..

Fan vad gött att du gåller på med saker tills du ska flytta! Me likeo!!! Vi kan köpa ljus tillsammans, vad mysigt, vi kan ha ljuskvällar! Massa levande ljus överallt o bara njuta o lyssna på våra egna andetag o kanske lite musik ;)

2009-07-28 @ 11:35:14
URL: http://llojse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0