090707

Idag blev det ingen försäljning på stranden utav tidningar för våran del. Vädret var ju helt skumt i morse, det gick ifrån att vara lite soligt, till att vara molnigt och blåsigt, till att solen tittade fram lite smått igen. Men eftersom det var så ostabilt väder gissade vi på att det inte skulle vara allt för många människor på stranden så vi stannade hemma istället.

Just nu sitter jag i sängen och myser med Axe som sover på mina kuddar. Green Day spelas högt, mitt te väntar på att bli smaksatt och jag sitter ner och pausar lite. Efter att jag hade duschat i morse fick jag för mig att jag skulle rensa bland mina kläder, eftersom det mesta ligger i en ända röra. Problemet med när jag rensar bara är att jag har sjukt svårt för att slänga kläder...jag kaaanske vill använda dem igen, även om jag vet att jag aldrig kommer att göra det. *suck*

Än så länge har jag bara gått igenom underkläder och pyjamaser, vilket tog lite tid...:O
Men jag har ju typ 3/4 kvar att gå igenom, sen passar jag även på att städa lite smått på rummet. Jag har ju så sjukt många grejer framme, det blir mest bara dammigt. Och vissa saker vet jag inte ens varför jag har...haha, jag är en samlare ända ut i fingertopparna! Och det har jag alltid varit, så ni kan ju bara tänka er hur mycket skit jag har samlat på mig under åren...vinden är rätt så full av mina grejer, som jag antagligen aldrig kommer att se eller använda igen, men tro inte att jag kan slänga dem för det. Det vore ju slöseri! ;)

Jag var precis uppe på min syrras rum och rotade ibland hennes skivor lite, och då hittade jag faktiskt 3 av mina egna skivor, som jag letat efter. Busunge, som "lånar" mina skivor. Det skumma var att alla 3 skivorna hade något med Joakim att göra. Den ena var en Metallica skiva som han brännde till mig, den andra var Solity's demo (hans kompisars band, som vi var och kollade på) och den tredje skivan var Chains demo (ett band som var med i en tävling mot Solity o andra band, som även dem vi var och lyssnade på). Skumt, varför hade hon just de tre skivorna, det visste inte hon heller när jag frågade henne.
Men nu tog Green Day slut, så jag ska lyssna lite på Solity, som jag faktiskt tycker är väldigt bra. Fast det är bara 2 låtar på skivan, så sen ska jag lyssna på Chains. Det är så himla roligt att lyssna på skivor som man inte brukar lyssna på, det blir som att upptäcka något nytt...på ett underligt sätt.

Fast att jag har ganska många boxar att kolla på som jag inte sett (Holocaust, 4 säsongen av Arkiv X, 1,2 & 3 säsongen av Xena) så känns det som att jag inte har så mycket att göra, och att jag borde låna en box av någon...fast att jag som sagt har många egna att kolla på. Skumt. Saken är ju den att jag faktiskt vill kolla på mina egna boxar, fast avsnitten är ju så långa. Holocaust till exempel är ju ett avsnitt 1½ timme långt, de andra är väl "bara" 40-50 minuter lång, men ändå!

Nä, nu ska jag fortsätta med mitt musik-lyssnande och te-drickande!
Man måste ju passa på med sånt när man är ledig.



Solity- Scizo Boogie
(fast personligen tycker jag att Life in the sky är den bästa låten)

Kommentarer
Postat av: J A G D E S I G N A R D I N B L O G G

åh jag tar inte åt mig av hennes kommentar, jag ville bara visa att de är min blogg ingen annans

allt är bra med mig, hur är d själv ?

2009-07-07 @ 15:22:22
URL: http://designbyjessica.blogg.se/
Postat av: J A G D E S I G N A R D I N B L O G G

ja de har regnat här så ingen härlig dag..händer ikväll då ?

2009-07-07 @ 17:50:18
URL: http://designbyjessica.blogg.se/
Postat av: J A G D E S I G N A R D I N B L O G G

jag och min sambo ska gräva bland våra kläder och rensa

2009-07-07 @ 18:22:32
URL: http://designbyjessica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0