Vänner är en underlig sak

Vad vore livet utan vänner?
Men sen är ju tanken på att det är just de människorna, ens vänner som man litar mest på, det är ju just de som har förmågan att såra en mest. Trots att det är fint väder, soligt och sommarlov, så har jag ändå kommit tillbaka till allt mitt jäkla tänkande. Och det är aldrig något positivt kan jag lova er.
Men precis som jag skrev innan, det är ju just vännerna som sårar en mest, just därför att man litar så mycket på dem. Jag blir ofta sårad av människorna i min närhet, de märker det oftast inte eftersom jag har mitt lilla skal som direkt åker upp när något otrevligt händer. Men jag börjar ärligt talat bli trött på att behöva dölja hur jag egentligen känner. Kanske får jag mer respekt om jag tar den, gör mig hörd och säger ifrån. Antingen det, eller så förlorar jag mina vänner.
Jag har ju testat att säga emot o ifrån en gång...det fungerade inte alls. Tack vare att jag gjorde det förlorade jag så mycket att det kändes som att det inte fanns någonting kvar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0