Skolavslutning i Arlöv

Igår var det skolavslutning i Arlöv.
Jag hade fått för mig att vi skulle till medborgarhuset, när jag kom dit så stod Marie & Musse där och väntade....Helt ensama. När jag gått fram och hälsat så ringde Maria till min mobil och frågade var jag var. Jag sa var jag var och hon meddelade att hon var påväg dit.
Då fick vi reda på av receptionisten att vi inte alls skulle vara där, utan i församlingshemmet...
Som är en bit bort...haha
Vi hade 3 minuter på oss, så det blev en liten språngmarsch mot kyrkan och församlingshemmet. Då tackade jag att jag konfirmerat mig så att jag visste exakt var församlingshemmet var någonstans.
När vi kom fram var klockan 5 över 9, men dörrarna var fortfarande öppna och det hela började inte fören kvart över. Så det gjorde inget att vi var lite sena.
Vi sjöng och betygen delades ut. Snacka om att jag blev chockad när alla utom Maria fått sina betyg och rektorn börjar snacka om hur glad han var över att ha en student närvarande....
Haha, tydligen så tog Maria studenten idag, då hon fick sina slutbetyg! Så hon fick gå upp på scen och få applåder, ros och mössa och sen sjöng vi "Studentens glada dagar".

När allt var slut gick vi 4 tillbaka till skolan och satte oss i studeranderummet och snackade av oss. Där satt vi ett tag och firade med cappuchino ifrån kaffe-automaten.
Super mysig skolavslutning! Helt klart


Maria, Marie & Musse


Maria får en studentmössa i miniformat av rektorn


Och en jättefin ros


Musse skulle visa sig ifrån sin snygga sida


Söta Marie


Världens bästa bild!
Musse skulle smaska i mitt öra (därav min reaktion) men fick mitt hår i munnen istället...(därav hans reaktion)


Jag & Musse


Marie fixar för framtiden


Maries häftiga väska


Så sant så!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0