Betygen är bestämda

Gud vad trött jag är.
Har nu haft min sista historialektion, och i morgon är det dags för den sista engelskalektionen.
Har fått reda på alla betygen i mina 3 kurser nu också.
Historia: G
Psykologi: VG
Engelska: MVG

Blev jätte glad över mitt MVG i engelska! Är jätte stolt och lycklig över det.
Jag tyckte i och för sig att jag förtjänade det, eftersom jag verkligen har ansträngt mig och gjort mitt bästa, så det är kul när man får resultat över mödan.
Historian däremot är jag inte lika glad över. Hade jag skrivit bättre på sista provet som vi hade i måndags så hade jag fått VG... Så jäkla surt alltså! Samtidigt som det är ett rättvist betyg känns det ändå väldigt orättvist! Det verkade som om hon var snällare mot andra i klassen, och inte lika sträng.
Men men, det är sånt som man bara får ta emot och tiga om. Jag förstår ju hennes sitts som lärare också. Det är inte alltid så lätt om någon ligger emellan två betyg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0