Lärdom av nattlig promenad?

Jaha då kan man ju fråga sig...har jag tagit någon lärdom av nattens promenad?
Jag har lärt mig att det är sjukt härligt att gå ut klockan 4 på morgonen och promenera. Rekomenderas verkligen! Trots att det duggade och var halvmörkt så var det så sjukt mysigt att lyssna på allt fågelkvitter och känna den fräscha morgonlukten av det blöta gräset. Det var nästan så att jag fick lust att tälta i trädgården, trots regnet.
För att förklara varför jag var ute mitt i natten och promenerade. Jag var jättepigg! Var uttråkad och rastlös. Så då fick jag den smarta idén att gå en runda. Inte trodde jag att jag skulle njuta så mycket av morgonens överraskningar. Jag gick en stund, sen satte jag mig ner på en lekplats och lyssnade på fåglarna och blundade och tänkte på gammla minnen samtidigt som regnet nuddade mitt ansikte. Det var underbart! Jag kände mig för första gången på länge riktigt lycklig! Det var verkligen som en drog, jag kunde inte sluta att le. Det ska jag göra fler gånger.

Nu till nackdelen med att ut och promenera klockan 4 på morgonen....
Man är helt död när man vaknar! Ont i huvudet, ont i kroppen och musklerna.
Kändes som att jag sovit i 100 år, fast att det bara var 6 timmar. (Gick o la mig klockan 5, vaknade vid 11)
Och nu har hela dagen redan gått och jag har inte orkat göra något annat än att läsa och lyssna på musik. Vilket iof har varit helt underbart! Har börjat att redigera lite bilder som jag har lovat att göra iordning. Sen har jag varit aktiv och mejlat folk som jag skulle mejlat för typ en veckan sen...lalala
Och så har jag självklart städat lite smått.


Jag på min nattliga promenad

Kommentarer
Postat av: Nikolina

Jadu det kan man undra :p



Åhh.. den härliga känlan av lycka i kroppen :D PUSS

2009-06-13 @ 16:52:58
URL: http://anilokin.blogg.se/
Postat av: Lollo

Men GUD vad myyysigt! Tänk om man haft den orken.. Ja. Jag ska banne mig göra det en dag :) När man vaknar och solen precis går upp över horisonten. Redan värmande, men ändå lite rått i luften efter nattens fukt. Himlen helt strålande blå, solen annalkande röd. ÅH! Villvillvill

2009-06-13 @ 20:19:43
URL: http://llojse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0