Underbara Miss på besök

Djur är underbara.
Och utan att skryta kan jag påstå att djur gillar mig. tihi
Nikki ropade precis på mig och sa att det var någon här ute som ville träffa mig.
När jag kommer ner och tittar ut genom dörren.
Gissa vem som står där, om inte Miss!
Ni läste rätt, Miss, grannens katt som jag passat stod utanför min dörr och ville hälsa på. Jag har verkligen ingen aning om varför, för inte ens när jag passade henne följde hon med mig hem. Hon brukade följa mig halvvägs sen stanna och sätta sig ner.
Men nu stod hon utanför min dörr och jamade.
Jag gick ut och gosade med henne en stund och njöt, för jag har verkligen saknat denna underbara katt. Sen försökte jag följa henne hem igen. Vilket gick jättebra ända tills vi kom fram och jag skulle vända och gå hem igen. Självklart följde hon med mig hem igen. Trots att jag gick snabbare än henne så följde hon mig till dörren, jag försökte få henne att förstå att hon skulle gå hem. Samtidigt så försökte hon tränga sig förbi mig och gå in genom min dörr. Jag kunde inte annat än le och pussa henne på huvudet för att hon var så söt.
Så det slutade med att jag följde henne hem igen och ringde på och sa att hon ville nog gå in, eftersom hon satt utanför min dörr. Haha de blev nog lite chokade, men så länge hon är inne och är varm så är jag nöjd.
Som sagt djur är underbara!
Speciellt de som visar att de gillar en tillbaka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0