Stackars Medusa

Jag sitter här och förbarmar mig över min otur.
Inte nog med att min älskade bebis Hades skulle dö helt oväntat.
Han lämnade ju sin lilla burkamrat Medusa ensam kvar. Nu har jag först försökt att sätta ihop Medusa med Eli, men efter 2 dagar fick jag lov att sära på dem igen, eftersom Eli var så elak mot henne och bet och rev henne på rumpan och ryggen. (Medusa är en överbehårad Skinny, så hennes bak är helt pälslös och hon har bara lite päls på ryggen)
Nu har jag försökt att sätta ihop henne med Hera (Maria) det funkade den första dagen men nu har hon också börjat att jaga och bita henne. Fast just nu har jag satt dem här hos mig i sängen och de verkar gå lite bättre. hera har lagt sig ner bredvid Medusa. Men hon har även smakat lite på henne, direkt efter att hon pussade på henne. Skumma djur som inte kan bestäma sig vad de tycker...

Kommentarer
Postat av: Frida

Så brukade min marsvinshane också göra, slicka på min hand och sen naffsa lite. Mamma brukade säga att han tvättade maten innan han åt den ;) Men kan du inte bara sätta ihop burarna ett tag så att de har kontakt på avstånd och sen se hur de reagerar? Kanske hjälper? Håller tummarna för att det löser sig :)

2009-06-24 @ 17:36:35
URL: http://nyponkvist.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0