4 dagar varav en midsommar

Jaha, nu var det ett tag sedan jag skrev här märker jag.
Detta är vad som hänt sen jag sist satt vid datorn...

Onsdag:
Kunde en dag ha börjat sämre än den gjorde denna dag?
Min värld rasar samman. När jag går upp för att ge marsvinen frukost ser jag något som jag inte hade förberätt mig på och aldrig ville se, Hades ligger död i buren. Ingen aning om vad som har hänt, han levde när jag gick o la mig kvällen innan.
Efter att jag har legat i min säng och gråtit så drar pappa upp mig ur sängen och sätter mig o Nikki i bilen och så kör vi och hälsar på farfar i Bjärnum. Det var mysigt att åka iväg o träffa farfar och tänka på något annat. Men så fort jag kommer hem igen så blir jag ledsen. Resten av onsdagskvällen kommer jag inte ihåg.

Torsdag:
Jag går upp och segar hela dagen är jättetrött och slö och orkar inget annat än att läsa. Umgås med Nikki och snackar och tjivas med henne. Vad skulle jag göra utan min underhållande syster yster?
Klockan 4 tar jag moppen och kör hem till Angela, där jag stannar till kvart i 2 på natten. Hade en underbar kväll som jag verkligen behövde för att gaska upp mig och bli glad igen. Kollade på Anime och åt supergod resturang-mat. Satt och snackade och lyssnade på musik på hennes balkong och kollade videos på youtube.

Fredag:
Midsommarafton...och jag vaknar med världens dunder-förkylning. Kan inte andas och känns som om huvudet ska sprängas när som. Trycker i mig alvedon och börjar att hälla vatten och kaffe i mig. Följer med mamma till Burlövs Center och handlar. Hon går runt i affären medan jag står i ett hörn och försöker låta bli att svimma.
När vi är hemma börjar jag att städa till marsvinen innnan jag duschar och slutligen somnar. Klockan 6 skulle vi duka upp bord o stolar mellan husen eftersom vi grannar brukar fira midsommar tillsammans. Det var en massa dumma moln på himmlen så vi beslöt oss för att flytta oss in till familjen Pålssons vardagsrum istället. Vilket visade sig vara en bra idé, eftersom en halvtimme senare öste regnet ner.
Där satt vi o åt o drack, snackade och lekte lekar. Jätte roligt!
När det började bli sent hade många försvunnit så jag, Hanna, Annie, Carina, Camilla och Caroline gick in till Kock och lyssnade på musik o dansade istället.
Hellivad kväll och trots att jag kände mig riktigt sjuk så stannade jag ändå till 3, sen gick jag hem o stupade i min säng.

Lördag:
Vaknade av att jag mår ännu sämre idag än vad jag gjorde igår. Orkade inte ta mig upp ur sängen fören halv 2, men gick snabt och la mig igen. Där låg jag o läste innan Nikki kom in och började busa. Resten av dagen har spenderats i trädgården, framför datorn och framför tv:n. Jag mår inte alls bättre, men hoppas på att det vänder snart.



Jag, Hanna, hennes mamma Carina och våran granne Camilla dansar fågeldansen...




Jag, Camilla, Carina & Annie dansar till macarena...




Kommentarer
Postat av: annie

tack för en super trevlig kväll igår snäckan och krya på dej ! <3

2009-06-21 @ 00:42:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0