Lilla Leia

Var hos veterinären med min lilla Skinny tjej i onsdags. Hennes framtassar har svullnat upp och det visade sig att hon har fått Pododermatitis, vilket även kallas för klumpfot i folkmun.

Hon ska nu behandlas varje dag i 15 dagar.
Behandlingen går ut på att jag först ska tvätta hennes fötter i Decivon, eller rättare sagt jag doppar dem i en skål med decivon i. Efter det så torkar jag av dem innan jag smörjer in dem med Idominsalva för att mjuka upp dem.
När det är fixat ska hon ha 2 ml Bactrim i munnen genom en spruta. Och hon är jätte duktig när det gäller medicinen. Hon tar den jätte fint och det är inga problem. Det ända jobbiga är ju att de är ganska mycket medicin hon ska ha och hennes mun är ju så liten, så det tar ju lite tid att få i henne alltihopa.
Men hon är underbar, och vad gör man inte för sina små älsklingar. <3
 

Kommentarer
Postat av: lollo

så otroligt söt hon är! jag vill träffa henne.... :) vad bra att medicineringen funkar iaf. Hoppas hon blir helt bra!

2009-03-13 @ 21:59:03
Postat av: Frida

Det var nog den sötaste skinnyn jag har sett :) Hoppas att hon blir bra igen. Kram

2009-03-14 @ 00:10:33
URL: http://nyponkvist.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0