1:a Maj!

Ja idag är det alltså 1:a maj. Så trevligt eller hur?
Idag ska jag, mamma o nikki åka upp till mormor i Småland och stanna där över natten. Det är väl inget som jag är super pigg på eftersom jag har massa saker att göra, men kommer ju hem i morgon igen, så får väl sätta mig o plugga då.
Mormor har redan ringt och klagat på mamma över att vi inte har åkt än, fast att mamma redan hade sagt till henne att vi skulle komma i eftermiddag. Vi har fasen ända till 6 på oss att komma fram, men mormor är ju lite otålig av sig...;)
Det blir väl till att ha en fet jäkla bok med sig, för det finns inte direkt något att göra i Värnamo på en röd dag...
Folk har sagt till mig, ja men då kan du ju passa på att göra din läxa där, så slipper du det sen. Problemet är bara att jag ska skriva en uppsats till engelskan...på datorn. Och jag har ingen bärbar datorn. Så det blir ju lite problematiskt om man säger så...

Och pappa och mamma har redan haft dagens dispyt.
Pappa har en tendens att åka iväg utan att säga till eller säga vart han ska. Så nu hade han tydligen varit o handlat, utan att ha köpt bröd, mjölk eller smör. De sakerna som vi har slut på och behöver...
Man kollar väl först vad som behöver köpas innan man handlar...*suck*
Då hade mamma väl sagt något i stil med vad jag skrev och sagt att hon fick åka o handla igen. Då hade pappa svarat med att "ni får väl för fasen säga till om ni ska ha ngt..."
Men hur fan ska man kunna säga till vad man behöver om man inte ens vet att han ska åka o handla...för det hade han ju inte sagt något om. Han bara tog hundarna och åkte. Så då gissar man ju på att han ska ut och rasta dem...DA!

Nä, nu ska jag försöka börja på min Comparative Analysis så att jag inte behöver göra hela sen när jag kommer tillbaka.
Men bara så ni vet, jag är i Småland tills i morgon kväll och har då ingen tillgång till dator. Men vi hörs på söndag igen! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0