Lååång dag!

Idag har varit en sjukt lång och händelserik dag!
Underbar...of course, Tilda + bio! Absolutely Fabulous!!

Började då med skola, historia. Det gick snabbt och smärtfritt, dock var jag trött och grinig.
Men som ni ser, jag överlevde!
Sen bar det hem, kollade lite på Vicar of Dibley, halv sov lite och sen drack jag kaffe för att orka hålla mig vaken.
Tar tåget in till malmö vid 4 tiden, möts av en glad Tilda.
Vi börjar att vandra emot Entré, för vi skulle se filmen där!
Vi pausade lite vid en bänk vid kanalen för hon skulle äta lite och jag sörplade fanta.
När vi väl kom fram hade vi stora planer på att ta oss till en slags lekplats som vi såg från utsidan, bara för att upptäcka att det är något som man måste hyra och betala inträde för.
Så då var inte det intressant längre!
Medan vi gick och väntade på att bion skulle börja träffade vi på Guldis och hennes syster.
Stannade och småpratade lite och det var kul att träffa Guldis igen, det var ju ett tag sen sist.
Filmen som vi såg var Coraline, i 3D! Så häftigt!
Men järligt talat så blev jag lite chockad...den var ju läskig från stund till stund!
Jag trodde att det var en barnfilm, så där sitter jag helt avslappnad och lugn, så helt plötsligt hoppar det fram en massa saker och kommer galna häxor med knapp-ögon!
Nä ska inte säga för mycket, om det är någon som vill se den!
Men den var bra! Var berädd på att det inte är en barnfilm bara.

Efter filmen vandrade vi till stationen och jag följde Tilda till bussarna, sen satt jag och väntade på mitt tåg i typ 20 minuter, men jag hittade saker att underhålla mig med, så det var trevligt!
När jag kommer hem så var det CSI, så jag satte mig och kollade på det med en kopp te i högsta hugg!
Sen var det dags för Project Runaway, och nu sitter jag här. :)

Föresten, det glömde jag ju att berätta!
När jag stod och väntade på tåget in mot malmö så ringde det en kille på min telefon och sa att han hade fått mitt nummer av min mamma. Först trodde jag att hon skulle låna ut mig till något experiment eller så.
Men det visade sig att han studerade psykologi, och skulle imorgon göra ett experiment på en person som hade stark fobi för Hus-möss.
Så han undrade om jag möjligen hade någon brun-aktig mus.
Det visade sig vara hans lyckodag, eftersom det har jag ju faktiskt! Pandora är agouti-färgad (vildfärg).
Så imorgon runt 8 blir hon upphämtad för att medverka i ett experiment där de ska försöka bota den här kvinnan ifrån sin fobi! Så himla roligt! Så glad jag är över att min lilla Pandora ska få visa hur underbara möss kan vara!
Jag blev tillfrågad om jag ville vara med, men tyvärr så var det samtidigt som jag skriver sista delen i det nationella provet för engelskan, och det kan jag ju inte missa.

Men nu ska jag bara läsa lite bloggar, sen ska jag krypa ner i sängen och kolla på ett avsnitt av Vicar of Dibley, sen sova! Måste ju vara vaken imorgon när Pandora blir upphämtad. Sen börjar jag 10:20 med provet direkt.

Sov gott allihopa!


Pandora, som imorgon ska glänsa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0