Mors-dag

Ojojoj, dagen har verkligen gått åt idag.
Började med att stiga upp och gå till grannen och släppa ut katten.
Sen åt jag frukost samtidigt som jag läste i historia boken.
Och där fastnade jag i några timmar tills klockan var runt halv tolv och jag bestämde att jag behövde en liten paus. Så jag satte igång Da Vinci Koden som jag lånade av Sanne på ljudbok igår. ^^
Thank you darling! You saved my day!
Självklart fastnade jag i sängen, lyssnandes på ljudboken och med Nikkis Nintendo DS i högsta hugg!
Jag har ju kommit riktigt långt på Pokémon Fire Red nu...;) Grym som jag är  ^^
Sen fick jag för mig att jag skulle mata Fiona med bröd (Den lilla fågeln som jag berättat om).
Men när jag kom med mitt goda alp-bröd som jag ville dela med mig av, syntes hon inte till....För en gångs skull, annars brukar hon vara i närheten. Igår när vi hade gäster kom hon och visade upp sig trots att vi var 6 pers i trädgården. + 3 hundar varav en viss Kotte följde henne väldigt noga med blicken.
Eftersom hon inte syntes till la jag ut lite bröd för henne att äta sen.
Men det dröjde inte länge innan det kom en hungrig kråka och åt upp alltihopa.
Jag fortsatte plugga och en stund senare kom mamma och frågade om jag inte ville följa med till Tirups-örtagård. Självklart vill man väl det. Utflyckt! Hallelujha!
Där flummade vi runt ganska många timmar innan vi åkte till obs och handlade mors-dags fika. Sen bar det av hem och åt upp fikan, sen blev det en god sallad till middag. Mums!!
Efter maten har jag bara suttit vid datorn och pluggat på en massa power-point presentationer som historialäraren har gjort. Nu har jag bara två dokument kvar att läsa, sen har jag läst alla. Prov i morgon. Nu måste jag fortsätta att plugga så att jag kan gå och lägga mig i någorlunda tid ikväll! ^^

God natt på er!

 Jag kollar på lite olika blommor...

 Grattis på Mors-dag älskade mamma!

 Olika som dag & natt...eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0