En dam på besök, som kom för en kopp kaffe

Så, nu är dagens lektion i historia avklarad och eftersom vi hade genomgång så känner jag att jag kommer ihåg lite mer än vad jag gjorde i gårkväll. Detta betyder dock inte att jag är redo för provet på måndag...haha
Miss har blivit utsläppt och fått en massa mys och kärlek. Den katten kan man inte låta bli att ge något annat, hon är så himla härlig!
Och eftersom jag lovade Hanna att sola benen, så att de blir tillräcklligt bruna för att jag ska våga vissa mig på stranden i sommar, är det precis det jag håller på med. Har bestämt att jag ska försöka sola minst en halvtimme om dagen, när vädret tillåter. En halvtimme kanske inte låter så mycket för vissa, men vill bara poängtera att jag verkligen hatar att sola. Föstår inte vad det är alla finner så underhållande med att bara ligga och glo på gräsmattan och känna sig varm och äcklig...men ni som tycker om det får gärna göra det för min skull, bara ni inte tvingar mig att göra det samma ^^

Sitter här i trädgården och dricker mitt lite försenade morgonkaffe, eftersom det inte blev något i morse. Jag klarade nämligen inte av att gå upp fören 10 minuter innan jag skulle sticka. jag vet inte vad det är med onsdagar, men jag kommer aldrig ur sängen och jag brukar oftast må dåligt på morgonen.
Väldigt underligt.
Mamma ansåg att det var något psykiskt jag hade fått för mig.
Antagligen har hon väl rätt. haha, men säg inte det till henne...;)

Igår stördes min underbara tv-kväll något av att det åskade och blixtrade precis ovanför huset, orolig som jag är...över datorn. Så sprang jag runt och stängde av allt som var kopplat till el-uttag. Bara för att precis bli klar och inse att vädret hade lugnat sig och att jag fick gå runt och sätta igång allt igen. Man vill ju inte missa DH, liksom...

Oj, shit det sitter en liten fågel här bredvid mig på marken och kollar vad jag gör. Och jag menar precis bredvid mig! Fan att jag inte har kemaran... oooh, nu kommer den närmare...
Nu flög den och satte sig på stacketet. Den var alltså mindre än en meter ifrån mig!
Min största drog är när vilda djur kommer så nära att man verkligen kan se dem, varje linje, varje färg, varje sträck på teckningen. Det är verkligen som en drog, när man märker hur modiga de är ibland. Det var föresten en liten brun fågel, väldigt vanlig...de brukar vara i trädgården, tror att de har byggt bo under takrännan, men det har jag inte sagt till pappa. Fasen, jag kommer inte ihåg vad den heter, fast att jag vet vad det var för fågel. Ska kolla upp det sen ^^
Det var en hona i varje fall, det såg jag på teckningen.
Haha, jag hade besök av en dam i min trägård, hon kom på kaffe...hahah, så lättroad jag är ibland! ;)

Nä, nu ska jag börja med det som jag skulle göra, alltså anledningen till att jag lånade pappas dator. Skriva om Charles Dickens! Jippi, eller något sånt...

Puss på er!

Oherregud!! Nu kom fågeln tillbaka! Vet ni vad hon gjorde? Jo hon satte sig på ryggstödet till stolen där jag har min fötter! Fattar ni, hon var 30 centimeter ifrån mina fötter! Och typ en halvmeter ifrån mitt huvud! OMG, nu svimmar jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0