091104

Nu har vi ändrat ifrån att läsa Miljöekonomi till KemiBas. Miljöekonomin verkade riktigt tråkig, så vi tänkte att vi nog hade mer nytta av att läsa Kemi, eftersom typ hela 2:an består av olika kemi-inriktningar. Så de kan ju vara bra att hänga med då.
Jag har i och för sig redan läst Kemi A, men vem far illa av lite repetition. Och så kan jag komma ihåg lite mer kanske. Det bästa är ju att jag redan har den boken, eftersom det är samma som jag använde när jag läste på Komvux. Så jag slipper att köpa ny bok, om jag inte har fel för mig så kostade den nämligen ganska mycket 400-500 kronor tror jag det var.
Så det känns ju skönt att slippa betala det.

När jag kom hem så satte jag mig vid datorn för att börja spåna lite på mitt nya arbete om en miljökraft, men kom inte så långt för det var en massa andra saker jag behövde göra som också var viktiga. Som att kolla schema och boka tandläkar tid och kolla om jag hade rätt böcker och vad jag missat. Sen kom Sanne och skulle hämta böcker, men hon stannade ett tag om ungicks med mig. Vilket jag aldrig har något emot. Sen blev det lite fika och sen satt vi i soffan och disskuterade politik, ja ni hörde mig..POLITIK!
Shit, jag är inte insatt för fem öre, men Sanne hjälpte mig att förstå en hel del. intressant faktiskt. :)
Vi hittade på lite olika saker, men nu har hon som sagt gått och jag ska börja läsa igen det som jag missade när jag var borta i måndags.

Ikväll är det True Blood!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0