Det är otroligt vilka kämpar det finns där ute!


Kommentarer
Postat av: Frida

Trodde först det var kvinnan som hade schimpansen som husdjur, men sen förstod jag att det var hennes chef eller vem det nu var som hade honom. Folk borde förhoppningsvis fatta nu att man inte ska ha schimpanser eller andra vilda djur som husdjur. Det kommer att låta hårt, men då får de faktiskt skylla sig själva att djuren attackerar dem, för då utsätter de sig själva för den risken om de har djuren i sitt hem anser jag. Tyvärr var det kvinnan som blev attackerad som hamnade i kläm och det var rena turen att hon överlevde och jag berömmer henne för att hon kämpar vidare. Hon sa att hon var rädd för schimpansen, och självklart har schimpansen känt detta och sen tror jag att den ville skydda sin flock eller att hon har råkat ge ut signaler som schimpansen har tolkat fel. Man har hört om många olyckor med primater och andra vilda djur, men det kommer inte att hindra mig från att jobba med dem.

2009-11-19 @ 17:15:57
URL: http://nyponkvist.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0