Virrpanna nummer 1

Ibland är jag riktigt virrig.
Jag släppte ut Caspian så att han fick springa i min säng lite medan jag gjorde mig iordning. När jag väl var klar hade jag redan glömt bort att jag tagit ut honom ur buren. Så när jag öppnar min väska för att lägga ner min bok...gissa vem som sitter där på mitt pennskrin och tvättar sig. Precis, lille caspian hade gått ner i min skolväska som också låg i sängen och där hade han gjort sig hemmastad, snacka om att jag blev förvånad och lite chokad, eftersom jag helt hade glömt bort honom. Tänk så hade han inte suttit där, hade jag glömt honom och gått till skolan då?
Det hände faktiskt en gång, fast då var det min blåa älskling Ares som var ute och sprang i fotöljen på morgonen, jag glömde bort honom och gick till skolan. När jag sen kom hem och skulle sätta mig för att kolla på tv, så kom han fram och hoppade upp på min axel, jag blev så rädd att jag skrek...alltså, tänk så hade han fått ner från fotöljen under de timmar som jag varit i skolan och sen försvunnit. Det är därför som jag älskar möss! De är så sjukt kloka! Och så vet man att om de skulle rymma så är de riktigt lätta att fånga in igen eftersom alla mina möss är väldigt sociala av sig. Kung Caspian brukar till exempel vara ute och springa på golvet när jag städar hans bur. man måste bara se upp så att man inte råkar trampa på honom för han älskar att springa runt fötterna på en.

Nä nu ska jag ge mig iväg till skolan, går där till 3 i eftermiddag.

Så vi hörs senare!
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0