091018

Idag har varit en riktigt händelserik dag, jag som trodde att jag skulle ha tid med en massa läsande och bloggande medan jag var här. Men detta är första gången på hela dagen som jag verkligen har tid att sitta vid datorn.
Det började med att jag hade sovmorgon och gick inte upp för att äta frukost fören vid klockan 11. Jag laddade upp inför dagen med 2 frallor och en kopp kaffe.
Jag gick upp och la mig i soffan och kollade på Mannen som talar med hundar, med mamma medan jag åt min frukost. När det var slut så tyckte mamma att vi skulle passa på att städa lite burar. Det slutade med att vi städade alla musburarna. + Att jag fick bada 3 muspojkar plus rengöra deras bur extra noggrannt.
Så det tog faktiskt rätt så lång tid att bli klar med allt!
Vid 3 hade vi precis blivit klara så då åkte mamma och jag iväg för att köpa en kaka till kaffet.
När vi kom hem igen så gick jag in i duschen och efter det så började vi kolla på filmen Chocolate, som mamma har lånat. Till filmen drack vi kaffe och åt kaka.
Sen kom jag på att det var möte med fotoklubben på ABF klockan 17:30. Enda problemet var ju att vi skulle gå igenom macro-foto...och gissa var min kamera är.....Just det i Halmstad!
Så min snälla pappa lånade ut sin nya kamera till mig så att jag inte skulle vara utan. (Men det visade sig sen att jag inte hade behövt kamera med mig, eftersom jag inte använde den.) Vi snackade och fick prova på att fota saker i ljustält och med macro-objektiv och massa kolla saker och ljuseffekter. Riktigt fräckt!
Så nu har jag en ny sak som jag önskar mig i julklapp!
Ett ljustält, med tillhörande lampor och stativ till den lilla kameran. Och så kanske jag borde önska mig ett stativ till systemkameran också. Jag har ju ett som jag får låna av pappa, men det är ju här i Åkarp, och kameran är i Halmstad...
Sen när jag kom hem ifrån mötet så var maten klar och nu sitter jag här, och vi har precis satt på Chocolate igen, eftersom vi fick pausa pga fotomötet.

Så nu ska jag kasta mig in i filmens värld igen!
Vi hörs senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0