091031 - morgon

Hallå på er alla!
Nej, jag vaknade inte precis, men när man är hemma så upptäcker man att man har tid till så mycket mer än att bara blogga. Jag har till exempel lekt med Kotte & Bonnie ute i trädgården, sen försökte jag fota dem... Vilket gick sådär, fick typ 1 bild som blev okej..:P
Så jag gav upp och lekte dressyr-kurs med dem istället. Vilket faktiskt inte är så lätt när man har 2 hundar att dirigera samtidigt. Särskilt inte när en av dem är en otålig och högutbildad Kotte (som gör allt på en gång och sen väntar på nästa kommando) och den andra är en stirrig och inte lika högutbildad Bonnie (som fattade typ hälften av vad jag sa). Då kan man kanske tro att det var Bonnie som jag tyckte var jobbig, eftersom hon inte kunde lika mycket som Kotte. Men ack så fel man kan ha...
Kotte är uppmärksamhetskrävande, otålig, stressad och inte någon som sitter fint och väntar medan jag försöker lära någon annan. Nej, nej, nej... Hon börjar tugga på min arm som jag använder för att hjälpa Bonnie, hon gnäller, gör massa konster av sig själv precis som om hon vill visa Bonnie att så här ska det ju gå till. Hon var väldigt gullig, men fasen vad hon var ivägen. Stackars Bonnie fattade ingenting, samtidigt som jag försökte vara lugn och positiv mot henne, så var jag sträng och irriterad mot Kotte. De måste tro att jag är lite knasig.
Så vi struntade i dressyren och gosade istället.

Har ätit frukost och busat med Nikki, matat marsvinen, läst i One Piece och hunnit med att bestämma en läs-dejt med nikki. Så alldeles snart ska jag upp till henne och sitta i hennes säng och läsa...<3


Bonnie & Kotte leker... (dålig bild jag vet, filmad med mobilen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0