Mitt i ett äventyr vs Hanna & Emelie

Igår hade jag och Hanna ett riktigt äventyr!
När vi skulle hem ifrån Halmstad så hände det grejer kan jag lova!
När vi kommit lite mer än halva vägen, vi var strax utanför Helsingborg, så började det blinka bokstäver som stod ESP. Strax efter det så började bilen att sakta ner av sig själv, trots att Hanna gasade. Vi var på motorvägen så vi fick lite panik om man säger så.
Som tur var så hann Hanna få in bilen till vägkanten innan den stannade helt. Motorn började ryka lite och så fort Hanna försökte starta bilen så kom det ett helt moln av rök ut från motorhuven. Då var klockan 13:35.
Vi skyndar oss att sätta ut en varningstriangel så att de andra bilarna skulle se oss.
Vi ringde till hannas pappa och frågade om hjälp och visste inte riktigt vad vi skulle ta till oss. Medan vi sitter i bilen och försöker lista ut vad vi ska göra så ser vi i backspegeln att det kommer en polisbil som kör in och stannar bakom oss. Vi får båda panik, eftersom ingen av oss varit i kontakt med polisen i samband med trafiken.
Men det visade sig att det var två mycket snälla och trevliga poliser som hjäler oss och kollar lite på bilen och frågar vad som hänt, de berömde oss för att vi hade satt upp varningstriangeln.
Tillslut var de tvungna att köra vidare men de sa åt oss att inte sitta i bilen medan vi väntade på att bli bärgade av Hannas pappa.
Så vi traskar upp för den lilla backen som är precis vid vägkanten och upptäcker att vi hamnade på ett fält. Så där satt vi vid ett fält med ett påslackan som filt, vid avfarten mot Norra Helsingborg ända till lite efter 4, då vi blir hämtade. Snacka om att vi var stelfrusna då! Tänk er själva att sitta på kanten vid ett fält som ligger precis vid motorvägen i 2½ timmar!! Men vi klarade oss rätt bra, vi hade vatten och choklad och som tur var så är vi båda två sådana personer som behåller lugnet i pressade situationer. Så istället för att oroa oss så satt vi mestadels och skrattade åt alltihopa!
Och tur var väl det, annars hade det varit riktigt långa timmar, det vill jag lova!
Men tillslut kommer då Hannas föräldrar lite efter 4 för att hämta oss, de hade lånat grannens bil så att de skulle kunna bärga hem den andra bilden med.
Jag och Hanna hoppar in i grannens bil med Johnny som kör, så får Carina sitta i deras bil och styra. Det hela gick bra ända tills vi kom till Lödde, tror jag det var, då blir vi nämligen stannade av polisen, som tur var var det inte samma som förra gången. Tydligen hade vi kört för fort, man får tydligen bara köra i 30 Km/h när man bogserar. Så det blev ju lite fina böter där, men det kunde blivit betydligt värre om inte poliserna varit så snälla.
Så efter 6 var jag hemma igen, vi skulle egentligen varit hemma strax efter 2 om allt gått som det skulle. Men jag hade inget att klaga på, eftersom jag fick en heldag med Hanna, vilket jag verkligen saknat.
Men jag kan ju säga att det var en lång dag och vi var båda helt slut när vi kom hem. Vi skulle egentligen kollat film och myst, men det fick bli en pratstund på lekan istället, för ingen av oss pallade att kolla på en hel film.

Det var mitt och Hannas lilla äventyr!

Kommentarer
Postat av: lollon

Haha ja Sanne berättade om ert lilla äventyr! Tur det inte var värre än så :)

2009-10-19 @ 12:26:11
URL: http://llojse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0