Fucked up väder vi har

Det har regnat typ hela morgonen, så sitter jag här helt deppig över att behöva gå ut och till på köpet behöva gå ut för att skriva prov!
Då får jag ett hypat sms av Lollo, där hon säger "Det SNÖAR". Jag tittar ut, och mycket riktigt det är inte längre regn som faller ner utan snöflingor! Hur sjukt är inte det? Det är ju mitt i Oktober för sjutton! Då ska det ju inte snöa, och om det snöar nu kommer det då att snöa på julafton? (Vilket enligt mig är den enda dagen då det SKA vara snö!)

Vad har hänt med vårat väder?
Är inte detta ett typiskt bevis på att växthuseffekten har gått rätt åt skogen?
Så vakna upp och hjälp till att göra något åt det!
För i varje fall jag vill ha tillbaka årstiderna som det är meningen att de ska vara!
Snö på vintern, blommor och ljummet på våren, varmt och soligt på sommaren, och ruskigt och bart på hösten! Inte att årstiderna ska blanda sig lite som de själva vill...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0